ارسال به دیگران پرینت

اعلام آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان از چهارمیلیون‌وصدوپنجاه‌هزار گذشت

شمار مبتلایان به کروناویروس در جهان از مرز 4 میلیون نفر عبور کرده و آمار قربانیان همچنان رو به افزایش است.

اعلام آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان از چهارمیلیون‌وصدوپنجاه‌هزار گذشت

در 24 ساعت گذشته کشورهای روسیه با  11,012 آمریکا با 6,610 ، هند با 4,236 انگلیس با 3,923 ، مکزیک با 1,938، عربستان با 1,912و اسپانیا با 1,880مورد به ترتیب بیشترین شمار مبتلایان جدید به کرونا ویروس را داشته اند.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهد می کنید، این آمار دقیقه ای به روز می شود.

تصاویر و منابع از سایت ورد اُ میترز که آمار لحظه ای مبتلایان و کشته شدگان را به تفکیک به روز رسانی می کند.

آمریکا

شبکه سی.ان.ان یکشنبه گزارش داد؛ «آنتونی فائوچی» عضو تیم کاخ سفید برای مقابله با کرونا خود را قرنطینه کرده است. فائوچی ۷۹ ساله مدیر «موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی» آمریکاست.از سوی دیگر، واشنگتن پست نیز گزارش داد که «رابرت ردفیلد» مدیر «مرکز کنترل و پیشگیری بیماری» آمریکا به دلیل «ارتباط کم‌خطر» با یک فرد مبتلا به کاخ سفید در دو هفته آینده از طریق ارتباط ویدیویی کارش را ادامه خواهد داد.

همزمان با مدیریت ناکارآمد دولت ترامپ  جمهوری‌خواهان در آمریکا به‌طور فزاینده‌ای نگران این موضوع هستند که در پاییز امسال، اختیار خود بر مجلس سنا را به دلیل وضعیت اقتصادی پیش‌آمده در آمریکا و شیوه بحث‌برانگیز مدیریت ترامپ در مقابله با شیوع ویروس کرونا و افزایش شور و اشتیاق رأ‌ی‌دهندگان دموکرات از دست بدهند. به نوشته روزنامه «واشنگتن پست»، در هفته‌های اخیر، سناتورهای جمهوری‌خواه مجبور بوده‌اند به دلیل تمایل رأی‌دهندگان آمریکایی به سمت دموکرات‌ها، نمایش‌های سیاسی سختی را از خود نشان دهند. جمهوری‌خواهان اخیراً از واکنش خود نسبت به ویروس کرونا تعریف کرده‌اند و خود را از رئیس‌جمهوری که نحوه مدیریت وی زیر ذره‌بین است، جدا نکرده‌اند؛ رئیس‌جمهوری که در میان رأی‌دهندگان جمهوری‌خواه نفوذ زیادی دارد. این روزنامه بازگشت آمریکا به حالت عادی قبل از کرونا را با توجه به افزایش روزافزون مرگ و میر ناشی از این ویروس و وضعیت اقتصادی نابسامان در این کشور، پیش از انتخابات 2020  را دور از انتظار دانست و نوشت، این مسئله بدین معنی است که نحوه مدیریت رئیس‌جمهور آمریکا در مقابله با ویروس کرونا می‌تواند یک عامل تعیین کننده نه تنها برای انتخاب مجدد وی بلکه برای توانایی جمهوری‌خواهان در کنترل و به دست گرفتن اکثریت مجلس سنا باشد. به عبارت دیگر همانگونه که ترامپ فعالیت خود را پیش می‌برد، اکثریت سنا نیز همان‌گونه پیش خواهد رفت.

از سوی دیگر باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نیز  در روز گذشته مدیریت ترامپ در مهار کرونا را فاجعه تمام عیار تلقی کرد. موضعی که با واکنش ترامپ روبرو شد و امروز به آن پاسخ داد. در همین راستا رئیس جمهوری آمریکا در توئیتی نوشت:   ما اقدامات بزرگی در مدیریتمان برای مبارزه با پاندمی ویروس کرونا انجام دادیم، به ویژه ممنوعیت زودهنگام ورود افراد از چین، مرکز شیوع ویروس به خاک ایالات متحده. این را مقایسه کنید با فاجعه ویروس آنفلوآنزا توسط "اوباما و بایدن خواب آلود". اقدامات ضعیف و رای بد. 

شمار مبتلایان این کشور تا این لحظه از مرز1,353,530 عبور کرده است و با فوت314 تن دیگر تعداد جان باختگان در کل به عدد80,351 رسیده است.

مکزیک

همزمان با شدت گرفتن شیوع ویروس کرونا در مکزیک و به ویژه پایتخت پر جمعیت آن، نگرانی‌ها درباره اشباع شدن ظرفیت مراکز درمانی این کشور تشدید شده است.  در همین راستا خبرگزاری رویترز گزارش داد:  بیمارستان‌های پایتخت مکزیک از پذیرش بیماران مبتلا به ویروس کرونا سرباز زدند چرا که مراکز درمانی خصوصی و دولتی  به سرعت پر شده و تعداد ابتلای جدید (به کرونا) همچنان رو به گسترش است.بنا بر اطلاعات دولتی، از مجموع ۶۴ بیمارستان در مکزیکوسیتی پایتخت مکزیک که برای درمان مبتلایان به ویروس کرونا درنظر گرفته شده است، ۲۶ بیمارستان کاملا پر از بیمار شده و تخت خالی برای پذیرش ندارد.

بیمارستان دولتی «ایگناسیو زاراگوسا» در منطقه فقیرنشین «ایزتاپالتا» حومه مکزیکوسیتی یک بنر بر سر در خود نصب کرده و در آن خبر داده که هیچ تخت خالی برای پذیرش ندارد.

شمار مبتلایان این کشور تا این لحظه از مرز 33,460 عبور کرده است و با فوت193 تن دیگر تعداد جان باختگان در کل به عدد3,353 رسیده است.

انگلیس

 رسانه های انگلیس گزارش دادند، ملکه این کشور قرار است "تا اطلاع ثانوی" و تا زمان برطرف شدن تهدید مربوط به شیوع کروناویروس جدید همچنان در "قلعه ویندزور" بماند و کاخ سلطنتی باکینگهام در تابستان برای نخستین بار در حدود ۳۰ سال گذشته بسته مانده و تمامی مراسم های آن لغو می‌شود.  نشریه ساندی تایمز انگلیس گزارش کرد، کاخ باکینگهام برای نخستین بار در ۲۷ سال گذشته در فصل تابستان تعطیل خواهد بود و رخدادهایی که قرار بوده با حضور الیزابت دوم، ملکه انگلیس در آن برگزار شود نیز لغو می شوند.

 طی 24 ساعت گذشته تعداد مرگ‌ومیر در این کشور بر اثر ابتلا به ویروس کرونا با 268 مورد افزایش به عدد 31 هزار و 855 رسیده است. تاکنون 219,183 مورد مثبت ابتلای به ویروس کرونا ثبت شده است.انگلیس با پیشی گرفتن از ایتالیا در روز سه شنبه هفته گذشته، در حال حاضر بیشترین تعداد کشته‌ها را در اروپا بر اثر ویروس کویید 19 دارد.

روسیه

به گزارش خبرگزاری رویترز، مرکز مبارزه با کرونا در روسیه امروز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که شمار قربانیان کرونا در این کشور طی 24 ساعت گذشته 88 مورد افزایش یافته است.

بر اساس بیانیه صادره از سوی مرکز مبارزه با کرونا در روسیه، بر این اساس، شمار قربانیان ویروس مهلک کرونا در این کشور به 1,915 تَن رسیده است.

مرکز مبارزه با کرونا در روسیه در ادامه می افزاید: شمار مبتلایان نیز با 11,012 مورد افزایش به 209,688 نفر رسیده است؛ همچنین تاکنون 34,306 نفر نیز بهبود پیدا کرده‌اند و وضعیت ۲ هزار و ۳۰۰ تَن نیز بحران گزارش شده است.

روسیه تا دیروز به مدت شش روز متوالی با ابتلای بیش از ۱۰ هزار نفر در هر روز، صدرنشین گسترش کرونا در بین کشورهای جهان بود و اکنون به کانون شیوع کرونا در اروپا تبدیل شده است آن هم در شرایطی که آمار مبتلایان امروز بیشتر از شش روز قبل است.

کرونا در حالی به پیشروی خود در روسیه ادامه می‌دهد که این کشور بیش از یک ماه است به صورت رسمی تعطیل شده و مردم بدون کسب مجوز اجازه خروج از خانه ندارند.

اسپانیا

به گزارش رویترز، بر اساس آخرین آمار اعلامی از سوی وزارت بهداشت اسپانیا، شمار قربانیان کرونا در این کشور با فوت 143 تَن دیگر طی شبانه روز گذشته به 26,621 نفر رسید.

بیانیه صادره از سوی وزارت بهداشت اسپانیا در این باره نشان می دهد که شمار فوتی های کرونا در اسپانیا دیروز 179 مورد رقم خورده بود و این کشور امروز شاهد کاهش 36 نفری در آمار قربانیان کرونا بوده است. این میزان کمترین شمار فوتی ها از 18مارس تاکنون است.

همچنین وزارت بهداشت اسپانیا اعلام کرد که شمار مبتلایان به کرونا در اسپانیا نیز با افزایش 812 نفری طی 24 ساعت گذشته به 224390 بیمار رسید.

مقامات اسپانیا پس از کاهش نسبی آمار مبتلایان و مرگ و میر از چند روز پیش ورزش و گردش در خارج از خانه ها را در ساعات معینی آزاد اعلام کردند.

دولت این کشور نیز اعلام کرده است که وضعیت فوق العاده را که از 14 مارس اعلام شده تا 23 می سال جاری تمدید خواهد کرد؛ اما شرایط و محدودیت های آن تاحدودی تعدیل خواهد شد.

پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا گفته است که بخش‌های بزرگی از این کشور که شامل 51 درصد جمعیت آن می‌شود از فردا مرحله اول کاهش تدریجی محدودیت‌ها را آغاز می‌کنند. بر اساس برنامه دولت، اسپانیا در چهار مرحله به تعطیلی این کشور پایان می‌دهد.

هند

شمار مبتلایان در هند نیز در روزهای اخیر روند صعودی داشته است. این کشور که تا هفته های قبل آمار کمی در تعداد مبتلایان و جان باختگان داشته است. مودی نخست وزیر این کشور نیز در اظهاراتی گفته بود که هند می تواند الگوی مناسبی برای مبارزه با کرونا باشد.  شمار مبتلایان این کشور تا این لحظه از مرز67,138 عبور کرده است و با فوت111 تن دیگر تعداد جان باختگان در کل به عدد2,212 رسیده است.

عربستان

به گزارش روزنامه سعودی عکاظ، محمد العبد العالی سخنگوی وزارت بهداشت عربستان به آمار جدید مبتلایان به کرونا در این کشور اشاره کرد.

وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۹۱۲ مورد جدید ابتلا به کرونا در عربستان ثبت شده است که با احتساب موارد جدید، شمار مبتلایان به کرونا در عربستان به ۳۹۰۴۸ نفر افزایش پیدا کرد.

سخنگوی وزارت بهداشت عربستان تاکید کرد: طی ساعات گذشته هفت مورد جدید فوتی هم داشته ایم که به این ترتیب شمار فوتی‌های ناشی از کرونا در عربستان به ۲۴۶ نفر رسید.

العبد العالی همچنین گفت: طی ساعات گذشته ۱۳۱۳ نفر از کرونا نجات پیدا کرده اند تا شمار بهبود یافتگان به کرونا در عربستان به ۱۱۴۵۷ نفر برسد.

وی اعلام کرد که مبتلایان جدید از؛ مکه مکرمه، جده، ریاض، مدینه منوره، دمام، الهفوف، القنفذه، الجبیل، طائف، بیش، قطیف، ینبع، المجمعه، صبیا، ظهران، تبوک، محایل عسیر، الدرعیه، الخبر، القریات، ابها، بریده، وادی الفرع، حائل، الخرج، المجارده، رفحا، حوطه بنی تمیم، الدلم، خمیس مشیط، الباحه، حفر الباطن، الفویعیه، القریع، قرعه، بلجرشی، خلیص، الظیلف، نجران، طبرجل، جدیده عرعر، ضرماء هستند.

ایران

در تازه تحولات ایران نیز جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا صبح یکشنبه با حضور  رهبر معظم انقلاب اسلامی، رئیس جمهور، اعضای ستاد ملی و حضور ویدئو کنفرانسی استانداران سراسر کشور تشکیل شد

 روحانی، وزرای بهداشت و کشور و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در این جلسه گزارشی از اقدامات انجام شده در زمینه مقابله با کرونا به رهبر معظم انقلاب ارائه کردند.

رئیس جمهور در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از روند شیوع ویروس کرونا در کشور و اقدامات و برنامه های انجام گرفته تاکنون در راستای کنترل و جلوگیری از شیوع این بیماری و ارائه خدمات درمانی به مبتلایان، از تلاش‌های کادر درمانی و پزشکی کشور و سایر بخشهایی که در این ایام فداکارانه فعالیت کردند تقدیر کرد و اظهار داشت: امروز جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با سایر کشورها در اقدامات خود برای کنترل و مقابله با این بیماری سرافراز و آبرومند است.

 روحانی با اشاره به اقدامات گسترده ای که از ابتدای فعالیت ستاد ملی مبارزه با کرونا در قالب کمیته های 8 گانه انجام گرفت و برگزاری 80 جلسه طی 80 روز گذشته، گفت: در روند مبارزه با این بیماری، یکی از زیبایی‌هایی که در کمتر کشوری مشاهده شد، حضور و تلاش همگان از جمله صدا و سیما، نیروهای مسلح، وزارتخانه‌ها، نهادهای عمومی غیردولتی و همچنین تمام مردم، سمن‌ها و خیرین بود.

رئیس جمهور  با بیان اینکه از 25 فروردین و گذشت دوره پیک بیماری، آمار فوت شدگان کشور عملا همانند قبل از 25 اسفند یعنی شروع پیک این بیماری، از 3 رقمی به دو رقمی رسید، گفت: در دوره مبارزه با کرونا نگذاشتیم در کشور ما برخلاف بسیاری از کشورها از جمله آمریکا اولویت نان یا جان به راه بیفتد و خیلی حساب‌شده هم حفظ سلامت مردم و هم توجه ویژه به نان و اقتصاد مردم در اولویت قرار گرفتند.

در خبری دیگر جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت نیز در تشریح آخرین آمارها گفت: از دیروز تا امروز ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۳۸۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

وی با اشاره به این که مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۰۷۶۰۳ نفر رسید، گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان این که مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۶۴۰ نفر رسیده است، افزود: خوشبختانه تا کنون ۸۶۱۴۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

 جهانپور در ادامه با اشاره به این که ۲۶۷۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند، بیان کرد: تا کنون ۵۸۶ هزار و ۶۹۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه