ارسال به دیگران پرینت

قیمت‌خودرو شکسته خواهد شد.

رئیس شورای رقابت با تأکید بر اینکه همه قیمت‌های فعلی خودرو ساختگی و دست چند نفر است، گفت: اگر قوه قضاییه وارد شود و این چند نفر را بازخواست و خودروهای دپو شده را وارد بازار کند قیمت‌ها شکسته خواهد شد.

 قیمت‌خودرو شکسته خواهد شد.

رضا شیوا در یک برنامه تلویزیونی درباره فرمول قیمت گذاری خودرو،شرایط فعلی بازار و اقدامات پیش رو توضیحاتی داد که مهمترین گفته های وی در پی می‌آید:

* از سال ۱۳۹۲ که وارد بحث قیمت گذاری خودرو شدیم فرمول ما فرمول سقف قیمتی بود یعنی سه تا متغیر «تورم بخشی»، «کیفیت» و «بهره وری» در فرمول ما وجود دارد لذا با این سه متغیر برای چندین سال قیمت گذاری کردیم.

*  از بهمن سال ۱۳۹۷، وزیر وقت صمت، برداشت اشتباهی از ابلاغیه سران قوا داشت و به شورای رقابت نامه نوشت که از قیمت گذاری خارج شویم و از آن موقع خارج شدیم تا اخیراً​ که از ما خواستند دستورالعمل قیمت گذاری را ارائه کنیم.

* دستورالعمل شورای رقابت نهایی و برای تایید به ستاد تنظیم بازار ارسال شده است، از بهمن سال ۱۳۹۷ تاکنون قیمت خودرو در کارخانه افزایش نداشته و افزایش کنونی قیمت بازار، ساختگی است تعدادی دلال و منفعت طلب وارد بازار شدند که از قوه قضاییه و دستگاه‌های نظارتی می‌خواهیم وارد شود و تکلیف را مشخص کند.

* زمانی که شورای رقابت وارد شود حتما قیمت حاشیه و کاذب شکسته خواهد شد،باید قسمت تقاضا را محدود و کاری کنیم که مصرف کننده نهایی، خریدار خودرو باشد بنابراین باید محدودیت‌هایی را بگذاریم.

* همه قیمت‌های فعلی ساختگی و دست چند نفر است و اگر قوه قضاییه وارد شود و این چند نفر را بازخواست و خودروهای دپو شده را وارد بازار کند قیمت‌ها شکسته خواهد شد.

* قیمت کنونی خودرو حباب دارد و عده‌ای در تلاش برای نگه داشتن این حباب هستند و این حباب را باید بترکانیم تا قیمت‌ها واقعی شود.  به اعتقاد ما قیمت‌های کنونی اگر بشکند امکان دارد ۳۰ تا ۴۰ درصد قیمت‌ها کاهش یابد.

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه