ارسال به دیگران پرینت

غول اقتصادی سوریه،به دلیل حمایت های مالی از سوی امریکا و اتحادیه اروپا تحت تحریم است.

رامی مخلوف پسر دایی بشار اسد و از حلقه اول نزدیکان رئیس جمهوری سوریه به شمار میرود.

غول اقتصادی سوریه،به دلیل حمایت های مالی از سوی امریکا و اتحادیه اروپا تحت تحریم است.

"رامی مخلوف" پسر دایی بشار اسد و غول اقتصادی سوریه که به حمایت و نزدیکی به شخص اول این کشور مشهور است با انتشار فیلم هایی از نیروهای امنیتی انتقاد کرد اتفاقی بی سابقه که تعجب و توجه همه را به خود جلب کرده است.

 رامی مخلوف به دلیل حمایت های مالی از دولت سوریه در بحران این کشور از سوی امریکا و اتحادیه اروپا تحت تحریم است. وی از نگاه منتقدان بشار اسد به عنوان یکی از چهره های فساد مالی شناخته می شود که از طریق رانت خویشاوندی با رئیس جمهوری و کسب انحصار، توانسته به ثروت زیادی دست یابد.

رامی مخلوف مالک شرکت ها و فعالیت های مختلف اقتصادی است که از جمله می توان به خدمات تلفن همراه، هواپیمایی، شرکت های ساختمانی، پیمانکاری و تجارت نفت اشاره کرد. مقامات غربی می گویند او در دوره جنگ و بحران سیاسی نقش مهمی را در حمایت مالی از دولت دمشق بازی کرد.

شرح عکس: دفتر خدمات شرکت موبایل سیریتل در شهر درعا سوریه که غارت شده است. شرک خدمات موبایل سیریتل متعلق به رامی مخلوف است - خبرگزاری رویترز

او در پیام های ویدئویی که در شبکه های اجتماعی منتشر کرد از برخورد نیروهای امنیتی با خود و کارمندانش انتقاد کرد. این پیام ها با تعجب و شگفتی بسیاری روبه رو شده اند.

وی در این پیام ها گفت که نیروهای امنیتی در اقدامی "غیرانسانی"، تعدادی از کارمندان شرکت هایش را بازداشت کرده اند تا فشارها را علیه او زیاد و مجبورش کنند از مالکیت شرکت هایش کنار رود و مالیات بزرگی را به دولت بپردازد.

رامی مخلوف از جمله افراد حلقه اول نزدیکان بشار اسد به شمار می رود.

او در فیلم ویدئویی اش گفت: امروز فشارها به شیوه غیرقابل قبول و غیرانسانی آغاز شد و کارمندانمان را بازداشت می کنید. ای آقای رئیس جمهوری، نیروهای امنیتی علیه آزادی مردم تجاوز می کنند. اینها مردم تو هستند. اینها طرفداران هستند. اینها با تو بودند. شرایط سخت و خطرناک است. به خدا سوگند اگر این روند ادامه یابد ... شرایط کشور بسیار سخت است.

رویترز نوشته است که از دستگاه امنیتی سوریه درباره این موضوع درخواست واکنش داشته اما پاسخی دریافت نکرده است.

مخلوف گفته است که از او خواسته شده از مالکیت شرکت هایش از جمله شرکت خدمات موبایل "سیریتل" کناره گیری کند.

او در بخش دیگری از فیلمی که منتشر کرده می گوید: " امروز از من خواسته شد از شرکت ها دور شوم و خواسته ها را اجرا کنم. این ظلم است. این استفاده نادرست از قدرت حکومت است. حکومت چیزی نداده که حالا برای پس گرفتن آن بر مردم فشار وارد کند. آیا کسی انتظار داشت دستگاه امنیتی سراغ شرکت های رامی مخلوف بیایند همان شرکت هایی که بزرگترین حامی دستگاه های امنیتی در دوره جنگ بودند".

شرح عکس: رامی مخلوف پسر دایی و غول اقتصادی سوریه در پیام ویدئویی

وی تاکید کرد که تسلیم فشارها برای دست برداشتن از مالکیت ثروتش نخواهد شد.

آمریکا در سال 2008 رامی مخلوف را با اتهام فساد مالی تحریم کرد. اتحادیه اروپا هم از زمان بحران در سوریه در سال 2011 وی را متهم به حمایت مالی از بشار اسد و تحریم کرده است.

رویترز می نویسد: "رامی مخلوف به یکی از چهره های منفور نزد بسیاری از معترضین دموکراسی خواه در سوریه تبدیل شد همان هایی که در مارس 2011 علیه فساد مالی و حکمرانی استبدادی بشار اسد به خیابان ها آمدند".

رویترز اضافه کرد: "رامی مخلوف هم مانند بشار اسد، علوی مذهب است. علوی ها در سوریه یک اقلیت هستند اما اساس قدرت در این کشور را در دست دارند. مخلوف در کسب ثروتش مدیون اسد است. بسیاری او را پوششی برای بشار اسد و دیگر اعضای خانواده حاکم در سوریه می دانند".

رامی مخلوف همچنین با رد اتهامات درباره اینکه با رانت سیاسی بخش هایی از اقتصاد سوریه را در انحصار خود دارد گفت که شرکت هایش هزاران فرصت شغلی را برای سوری ها ایجاد کرده است.

وی همچنین گفت که از بشار اسد می خواهد به شرکت اپراتور موبایل "سیریتل" اجازه دهد مالیاتش را قسط بندی کند تا از ورشکستگی جلوگیری شود. وی افزود که درخواست دولت برای دریافت 130 میلیارد لیره (معادل حدود 300 میلیون دلار) مالیات را نادرست می داند اما آن را می پذیرد.

در واکنش به این فیلم ها، وزارت ارتباطات سوریه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که مالیات شرکت های خدمات موبایل را حساب و قسط بندی کرده و دریافت آنها را براساس توافقنامه ها و مقررات موجود دنبال می کند.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه