ارسال به دیگران پرینت

صعود قیمت گوشت قرمز در بروجرد

گوشت منبع عالی پروتئین است و بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی مهم را که بدن ما برای رشد به آن‌ها نیاز دارد تأمین می‌کند. گوشت قرمز یک منبع غنی از آهن بوده و برای جلوگیری از بیماری کم‌خونی مهم است. خوردن گوشت قرمز یک یا دو بار در هفته می‌تواند به یک رژیم غذایی سالم، مخصوصاً برای کودکان نوپا و زنان در سن باروری باشد.

صعود  قیمت گوشت قرمز در بروجرد

اما همین ماده غذایی مفید در سبد خرید خیلی از خانواده ها یا جای ندارد یا اینکه میزان آن کم شده است و آن‌طور که باید نمی‌توانند از این ماده غذایی استفاده کنند.

در حال حاضر قیمت گوشت قرمز در بروجرد روند صعودی داشته به‌طوری‌که قیمت آن در قصابی‌های بروجرد به بالای ۱۰۰ هزار تومان رسیده است.

متأسفانه برخی قصابی‌ها برای منفعت بیشتر خودشان از ترفندهای خاصی مانند گوشت بدون استخوان یا بدون چربی و کم‌چرب استفاده می‌کنند.

گوشت قرمز در بروجرد گران‌تر از شهرهای اطراف است

حجت‌الاسلام حسینی امام‌جمعه بروجرد سال‌گذشته به نظارت هرچه بیشتر دستگاه‌های اجرایی مرتبط بر بازار و کنترل قیمت‌ها تأکید کرد و گفت: قیمت گوشت قرمز در بروجرد ۱۵ هزار تومان گران‌تر از دیگر شهرهای استان به مردم فروخته می‌شود.

وی تصریح کرد: علت آن را عرضه گوشت بدون استخوان با این قیمت عنوان کرده‌اند و این دلیل کافی نیست.

قیمت کشتار در بروجرد یک و نیم برابر کشتارگاه‌های استان است

حمید آزادبخت رئیس اداره صمت بروجرد دراین‌باره اظهار کرد: قیمت گوشت قرمز در بروجرد نسبت به سایر شهرهای استان بسیار بالا است.

وی تصریح کرد: یکی از علت‌های گرانی گوشت می‌تواند این باشد چون در این شهرستان قصابی‌ها گوشت را از استخوان جدا می‌کنند گران‌تر است.

رئیس اداره صمت بروجرد خاطرنشان کرد: عدم وجود دامپروری در بروجرد نیز یکی دیگر از علت‌های گرانی گوشت است و مردم از شهرهای اطراف دام به شهرستان می‌آوردند.

آزادبخت اضافه کرد: یکی دیگر از علت‌های گرانی گوشت در بروجرد این است که قیمت کشتار در کشتارگاه نیمه‌صنعتی بروجرد یک و نیم برابر کشتارگاه‌های دیگر در استان است.

قصابان بروجرد نیز علت گرانی گوشت در بروجرد را عوارض بالا کشتارگاه عنوان می‌کنند و می‌گویند: هزینه کشتار دام سبک در کشتارگاه بروجرد تاکنون حدود ۵۰۰۰ تومان بوده که به ۲۰ هزار تومان افزایش یافته و هزینه کشتار دام سنگین ۱۵ هزار تومان بوده که به حدود ۸۰ هزار تومان افزایش یافته است و گوشت در اغلب جاهای بروجرد گوشت بدون استخوان فروش می‌رسد.

افزایش عوارض باعث کاهش کشتار شده است

عزت‌الله نباتی رئیس جهاد کشاورزی بروجرد نیز دراین‌باره، اظهار کرد: افزایش قیمت کشتارگاه باعث شده که کشتار در بروجرد کاهش پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: عوارض شهرداری در کشتارگاه باعث شده که آمار کشتار در کشتارگاه بروجرد کاهش داشته باشد.

ستادی برای گرانی گوشت در بروجرد تشکیل شود

صادق جوانمرد رئیس اداره تعزیرات حکومتی بروجرد دراین‌باره نیز گفت: قیمت گوشت قرمز در بروجرد از سایر شهرهای استان بالاتر است.

وی تصریح کرد: ستادی برای علت گرانی گوشت در بروجرد تشکیل و علت گرانی بررسی شود.

افزایش عوارض کشتارگاه بهانه‌ای برای گران کردن گوشت قرمز است

همچنین عبدالرحیم رحیمی فرماندار بروجرد دراین‌باره اظهار کرد: سال‌ها نرخ عوارض کشتارگاه ثابت مانده که امروز برای تغییر در این نرخ مشکلاتی ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: وقتی قیمت عوارض افزایش می‌یابد قصابی‌ها قیمت گوشت را افزایش می‌دهند و گوشت گران‌تر می‌شود.

فرماندار بروجرد تصریح کرد: برخی از قصابی‌ها از افزایش نرخ عوارض سوءاستفاده می‌کنند و گاهی از کشتار دست می‌کشند درحالی‌که افزایش قیمت عوارض امری طبیعی است و نباید قیمت عوارض بهانه‌ای برای قیمت گوشت شود.

عوارض گوسفند مبلغ ۳۷۰۰۰ هزار تومان بوده که میانگین عوارض در یک رأس گوسفند هر کیلو بین ۷۵۰ تومان تا ۱۰۰۰ تومان و عوارض گاو نیز به ازای هر رأس ۱۰۰۰۰۰ هزار تومان بوده که میانگین عوارض نیز در یک رأس گاو بین هر کیلو ۵۰۰ تا ۷۰۰ تومان است.

آیا اختلاف قیمت بالا گوشت در شهر بروجرد با شهرستان‌های اطراف که تا مبلغ ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان است مربوط به عوارض کشتارگاه است یا علت دیگری دارد؟

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • Nori ارسالی در

      مدیران محترم رسانه شمایکی روبخد وجدتون قسم میدیم اینقدر نمک ب زخم این مردم بدبخت نباشید بذارید به درد خود بمیرند

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه