ارسال به دیگران پرینت

سه نفر از عاملان قطع درختان جنگلی سروآباد دستگیر شدند

رییس اداره منابع طبیعی سروآباد از شناسایی و دستگیری سه نفر از عاملان قطع درختان جنگلی این شهرستان در یکی از روستاهای تابعه خبر داد.

سه نفر از عاملان قطع درختان جنگلی سروآباد دستگیر شدند

مسلم مرادی روز یکشنبه اظهار داشت: در پی گزارشات ارسالی به اداره منابع طبیعی مبنی بر قطع درختان جنگلی در روستای بوریدر بخش مرکزی نیروهای یگان حفاظت از منابع طبیعی فورا به محل اعزام شدند.

وی افزود: با بررسی صورت گرفته و تحقیقات انجام شده تعداد سه نفر از متخلفان و متصرفان که اقدام به قطع درختان جنگلی این روستا کرده بودند، شناسایی، دستگیر و پرونده تخلف آنها تحویل مراجع قضایی شد.

رییس اداره منابع طبیعی سروآباد با بیان اینکه اجازه نخواهیم داد جنگل‌های زیبای این منطقه توسط سودجویان به تاراج برود، ‌ تاکید کرد: مردم فهیم و طبیعت دوست شهرستان هرگونه تصرف، تخریب، زغالگیری از چوب درختان جنگلی و یا نابودی مراتع و جنگل‌ها را سریعا به شماره تماس رایگان ۱۵۰۴ اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن نیروهای منابع طبیعی به محل اعزام و با سودجویان و متخلفان برخورد کنند.

 توقیف کامیون حامل مقطوعات چوبی قاچاق

مرادی همچنین از توقیف یک کامیون حامل مقطوعات چوبی قاچاق در این شهرستان خبر داد و گفت: این محموله توسط نیروهای پاسگاه ویژه منابع طبیعی، کشف و ضبط شد.

وی افزود: با هماهنگی های به عمل آمده با دادستان سروآباد و قاضی تعزیرات، میزان بار قاچاق از محموله تفکیک و  پرونده متخلفین جهت سیر مراحل قانونی به اداره تعزیرات حکومتی ارسال شد.

از مساحت ۲ میلیون و ۹۳۷ هزار هکتاری استان کردستان، بیش از ۳۷۴ هزار هکتار آن را جنگل تشکیل می‌دهد، جنگل‌های این استان که جزو جنگل‌های زاگرس شمالی به حساب می‌آیند، در طول بیش از ۵۰ هزار سال گذشته تشکیل شده و به لحاظ محافظت از منابع آب و خاک، تولید محصولات فرعی، ذخایر ژنتیکی، مصارف درمانی، توانایی‌های اکو توریستی و ارزش‌های زندگی، دارای اهمیت زیادی است.

از مساحت ۱۲۰ هزار کیلومتری شهرستان سروآباد نیز ۵۷ هزار هکتار آن را منطقه حفاظت شده کوسالان و شاهو، ۱۲ هزار هکتار آن را اراضی ملی و ۵۱ هزار هکتار را اراضی کشاورزی و باغی تشکیل می‌دهد.

شهرستان سروآباد با ۲ بخش مرکزی و هورامان با بیش از ۵۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۹۰ کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و ۲۴ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه