ارسال به دیگران پرینت

ختم رسیدگی به پرونده نجفی/ پول پرداخت شده، مهریه مرحومه استاد است

وکیل مدافع نجفی گفت: امروز ختم رسیدگی به پرونده موکلم بود و پولی که به خانواده استاد پرداخت شده مهریه او بوده است.

ختم رسیدگی به پرونده نجفی/ پول پرداخت شده، مهریه مرحومه استاد است

حمیدرضا گودرزی وکیل مدافع محمدعلی نجفی  با اشاره به دادگاه امروز موکل خود اظهار کرد: برخلاف نظر دیوان عالی کشور، دادگاه امروز به موضوع قتل شبه عمد ورود پیدا نکرد و توجهی به مطالب دیوان عالی کشور نداشت.

وی افزود: توقع ما این بود که دادگاه براساس نگاه دیوان عالی کشور وارد پرونده شود، اما بر خلاف این موضوع ختم رسیدگی به پرونده اعلام شد و  مهلت ۳ روزه‌ای به ما دادند تا در مقام آخرین دفاع لایحه خود را به دادگاه ارائه دهیم.

گودرزی با اشاره به صحبت‌های نماینده دادستان مبنی بر اعطای مبلغ زیادی پول به خانواده مقتول گفت: در شرع اسلام و پرونده‌های قتل و قصاص رضایت توصیه شده است که اگر چه مقدار پول داده شده مهم نیست، اما در تمام پرونده‌ها پولی به عنوان صلح و سازش به طرف مقابل پرداخته می‌شود.

وکیل نجفی تصریح کرد: همان‌طور که موکل بنده گفت: این پولی بوده که به عنوان مهریه در چارچوب صلح پرداخت شد البته نجفی موظف بود که مهریه را به ورثه پرداخت کند علاوه بر آن مرحومه فرزندی دارد که باید هزینه زندگی او تامین شود.

وی ادامه داد: اینکه نماینده دادستان گفت که با پولی که به خانواده استاد داده شده  می‌توان چندین زندانی را آزاد کرد حرف عجیبی است، زیرا رضایت گرفتن در همه جا وجود دارد و اصلاً نباید بگوییم چرا صلح و سازش انجام شده است.

گودرزی درباره یکی دیگر از محور‌های صحبت نماینده دادستان در جلسه امروز اظهار کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که نماینده دادستان به آن اشاره داشت بحث تغییر دفاعیات وکیل نجفی بود که در این رابطه باید بگویم بنده از روز اول موضوع قتل شبه عمد را مطرح کردم و حتی همان زمانی که پرونده  در شعبه ۹ توسط دیوان عالی کشور نقض شد هم صحبت من قتل غیر عمد بود و در جلسه دادگاه امروز هم بنده درباره قتل غیر عمد صحبت کردم و دفاعیاتم تغیری نکرد.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه