ارسال به دیگران پرینت

وزیر امور اقتصادی و دارایی:

۴۰۰ هزار میلیارد تومان به بورس اضافه شد

دژپسند گفت: با اذن رهبری ۴۰۰ هزار میلیارد تومان به بورس اضافه شد و قرار است به صورت زنجیره‌ای شاهد عرضه صندوق‌های ETF باشیم و قرار نیست این روند متوقف شود.

۴۰۰ هزار میلیارد تومان به بورس اضافه شد

فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی در "نشست استفاده از ظرفیت‌های اتاق بازرگانی و بتگاه‌های تولیدی" اظهار کرد: نظام بانکی در سال گذشته ۹۷۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارائه داده است و بازار سرمایه ۲۷۵ هزار میلیارد تومان تامین مالی کرده است.

او ادامه داد: برای دستیابی به جایگاه‌های بین المللی باید بنیان‌های اقتصادی را توسعه دهیم و هر چه بورس برای پذیرش قوی‌تر عمل کند، ما می‌توانیم برای تامین مالی هزار هزار میلیارد سرمایه مورد نیاز  جهش تولید، به بازار سرنایه اعتماد کنیم.

دژپسند با بیان اینکه نرخ بیکاری زیر ۶ درصد قابل دسترسی است، گفت: باید نرخ بیکاری را به حد مطلوب برسانیم و این برازنده جامعه ایرانی است که به سمت اشتغال، تولید و جذب سرمایه به دنبال ایجاد شرایط بهتر گام بردارد.

می توانیم با جذب سرمایه تورم را بکاهیم

وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: در دولت یازدهم تورم تک رقمی را دنبال کردیم و باز هم می‌توانیم با جذب سرمایه گذاری‌های بیشتر شرایط را برای رشد اقتصادی فراهم کنیم گرچه که فاکتور‌هایی از جمله تحریم‌های ظالمانه و ویروس کرونا وجود دارند.

 

او با بیان اینکه حجم نقدینگی موجود ۲ هزار و ۴۰۰ هزار میلیارد تومان است، گفت: همه نگران وجوه نقد سرمایه در گردش هستند بنابراین اگر قصد تحقق رشد اقتصادی را داریم باید گام‌های گسترده تری برای تنوع بخشی به راه‌های تامین مالی اقتصاد پیدا و به آن عمل کرد.

 

دژپسند با بیان اینکه مردم برای خرید سهام از بورس باید از راهنمایی‌های مشاوره‌های امین بهره‌مند شوند، گفت: کسانی که می‌خواهند سپرده‌های خرد خود را به سمت بازار سرمایه هدایت کنند باید از راهنمایی مشاوره‌های بورس استفاده کنند چرا که این بازار ریسک پذیر است به همین منظور باید برای حفظ دارایی‌های خود، در انتخاب سامی که خریداری می‌کنند، دقت کنند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: بازار‌های پول و سرمایه رقابت نی کنند بلکه مکمل همدیگر هستندو اگر امروز بخواهیم رشد معقول هزار هزار میلیارد تومانی داشته باشیم، باید شاهد جذب سرمایه گذاری و حضور موثر بخش خصوصی در عرصه اقتصادی کشور باشیم همچنین بتوانیم از منابع عمومی و سرمایه خرد مردمی استفاده کنیم.

 

۴۰۰ هزار میلیارد تومان به بورس اضافه شد

او با بیان اینکه امسال ظرفیت جدیدی به بازار سرمایه اضافه شد، گفت: با اذن رهبری ۴۰۰ هزار میلیارد تومان به بورس اضافه شد و قرار است به صورت زنجیره‌ای شاهد عرضه صندوق‌های ETF باشیم و قرار نیست این روند متوقف شود و در سال جاریس شاهد عرضه‌های دیگری از سهام‌های دولتی خواهیم بود و ارش اولین صندوق ما ۲۳ هزار میلیارد تومان است.

دژپسند در پایان بیان کرد: اگر بخواهیم از رقابت میان بازار پول و سرمایه به نحو احسن استفاده کنیم، هیچ کس نباید از ظرفیت‌های این بازار غافل شود.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه