ارسال به دیگران پرینت

در مصر و ماه رمضان

اعتراض‌ها به برنامه «دوربین مخفی» بالا گرفت

پس از بالا گرفتن مخالفت‌ها با تولید و پخش «دوربین مخفی» در مصر، سرانجام درخواست‌هایی قانونی برای توقف این برنامه به دادستانی ارائه شد.

اعتراض‌ها به برنامه «دوربین مخفی» بالا گرفت

سال‌هاست که برنامه «دوربین مخفی» جزو برنامه‌های مناسبتی ماه رمضان در مصر شده است و به دلیل هیجان و سرگرمی که ایجاد می‌کند، مخاطبان زیادی را هم به خود جذب کرده است.

اما در سال‌های اخیر روند برنامه تغییر کرده و باعث اعتراض مخاطبان و انتقاد از این برنامه شده است؛ خیلی‌ها معتقدند برنامه «دوربین مخفی» حالا دیگر نه تنها سرگرم‌کننده نیست که سخیف و خشونت‌محور است.

نارضایتی از برنامه «دوربین مخفی» چند سالی است که در مصر وجود دارد اما امسال همه مصری‌ها در مخالفت با این برنامه اتفاق نظر دارند و بازتاب این‌ مخالفت در شبکه‌های اجتماعی هم به چشم می‌خورد.

برنامه‌های «دوربین مخفی» در مصر با میلیون‌ها بیننده و تبلیغاتی ‌که سودهای کلانی از آن عاید سازندگانش می‌شود، خیلی وقت‌ها از سریال‌های رمضانی در این کشور پیشی گرفته و پربیننده‌تر بوده‌اند.

رامز جلال، بازیگر مصری است که معروف‌ترین دوربین مخفی مناسبتی برای ماه رمضان‌ را می‌سازد. او با شیوه‌ای غربی و غیرمعمول در مصر دوربین مخفی ساخته است. او موهایش را آبی کرده و در هر قسمت خودش را به شکل قاتل یکی از سریال‌های ترسناک آمریکایی درآورده و مهمان‌هایش را غافل‌گیر میکند.

رامز جلال اسم این دوربین مخفی را «رامز، یک دیوانه واقعی» گذاشته و هنرمندانی که مهمانش شده‌اند را روی صندلی متحرک وادار می‌کند تا به حرف‌هایش گوش دهند؛ مثلا برایش آواز بخوانند یا از او تعریف و تمجید کنند.

رامز جلال از سال ۲۰۱۱ دوربین مخفی می‌سازد و از همان اول به ساختگی بودن صحنه‌ها و هماهنگی با بازیگران متهم شده است.

اعتراض‌ها به برنامه دوربین مخفی مصر امسال به اوج خود رسیده و شورای عالی تبلیغات مصر درخواست توقف آن را مطرح کرده است. یک کلینیک سلامت روان در مصر نیز به علت آسیب رساندن به سلامت روحی جامعه، در بیانیه‌ای خواستار توقف این برنامه شده است.

در متن این بیانیه آمده است: شنیدن اسم این برنامه، وضعیت بیمارانی که به لحاظ روحی مشکل دارند را بدتر می‌کند و برای بچه‌ها نیز بدآموزی‌های رفتاری دارد. اگر مهمان‌ها بدون اطلاع به آنجا می‌روند، این برنامه خشونت‌بار و باعث استرس و نگرانی مهمان‌های حاضر در برنامه است و اگر با اطلاع قبلی و هماهنگی به آنجا می‌روند که سوءاستفاده از مردم است.

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه