ارسال به دیگران پرینت

انگیزه و هدف خود از ازدواج را مشخص کنید

مدیر موسسه خانواده سلامت بنیان مهم‌ترین دلیل طلاق یا شکست ازدواج را در «عدم خودشناسی» تعریف می‌کند و می‌گوید: در سال‌های اخیر میزان طلاق در جامعه ما افزایش پیدا کرده و مشکلات متعددی را در سطح جامعه ایجاد کرده است.

انگیزه و هدف خود از ازدواج را مشخص کنید

 علی شیخ‌الاسلامی افزود:

مهم‌ترین دلیل طلاق یا شکست ازدواج در «عدم خودشناسی» تعریف می‌شود؛ به این معنا که افراد بدون شناخت دقیق از خود دست به ازدواج می‌زنند.

مدیر موسسه خانواده سلامت بنیان ادامه داد: تا زمانی که ما خودمان را به درستی نشناسیم و از ویژگی‌های درونی خودمان (شخصیت و احساس و هیجان) شناخت پیدا نکنیم، نمی‌توانیم گزینه مناسبی را برای ازدواج پیدا کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: افراد تا زمانی که به خودشناسی نرسیده‌اند نباید ازدواج کنند.

علی شیخ الاسلامی در ادامه با اشاره به موضوع ایده‌آل‌گرایی در ازدواج توضیح داد: اکثر افراد همیشه به دنبال شخص ایده‌آل می‌گردند و گمان می‌کنند برای ازدواج باید حتما گزینه ایده‌آل داشته باشند، در حالی که این موضوع اشتباه است. ما نباید به دنبال ایده‌آل باشیم، بلکه باید به دنبال فردی باشیم که با ویژگی‌های ما بیشترین تناسب را داشته باشد.

مدیر موسسه خانواده سلامت بنیان که در برنامه‌ای رادیویی صحبت می‌کرد، با اشاره به این که برخی از افراد ملاک‌های ازدواج خود را به تناسب وضعیت تبلیغی در جامعه تنظیم می‌کنند، گفت: ملاک ازدواج باید صفت‌های پایدار موجود در فرد را مورد سنجش قرار دهد، برای مثال ثروت جزو ملاک‌های پایدار در ازدواج محسوب نمی‌شود چرا که هیچ‌گاه پایداری ندارد.

در ادامه بهزاد وحیدنیا مدیر امور مشاوره و روانشناختی سازمان بهزیستی کشور گفت: در رتبه‌بندی‌های کشورهای مختلف در موضوع طلاق کشور ایران در پایین جدول قرار گرفته است و وضعیت بحرانی ندارد.

وی افزود: بحرانی نبودن وضعیت طلاق در ایران به این معنا نیست که ما به روند رو به رشد بودن طلاق در کشور توجه نکنیم.

مدیر امور مشاوره و روانشناختی سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: در شرایط کنونی لازم است آموزش‌ها و اقدامات مختلف در حوزه ازدواج و طلاق در کشور انسجام گیرد.

وحیدنیا با اشاره به اصل ساختار خانواده در موضوع طلاق، عنوان کرد: نوع روابط زوجین قبل از ازدواج نقش تعیین‌کننده‌ای در افزایش آمار طلاق دارد.

بهزاد وحیدنیا تاکید کرد: همه انسان‌ها خودگویی‌ها و فرآیند و جریان فکری خود را از جریان فکری و رفتاری خانواده خود به دست می‌آورند.

وی با اشاره به این که هر شخصی باید انگیزه و هدف خود از ازدواج را مشخص کند، افزود: باورهای غلطی که در جامعه وجود دارند در انتخاب همسر آینده تاثیر می‌گذارند.

مدیر امور مشاوره و روانشناختی سازمان بهزیستی کشور افزود: انسان‌هایی که بدون هدف‌گذاری زندگی مشترک تشکیل می‌دهند با گذشت چند سال از ازدواج به ملاک و معیار درست از خودشان و همسرشان نمی‌رسند. متاسفانه برخی افراد با اعتقاد به قضا و قدر دست به انتخاب همسر می‌زنند، برای مثال در انتخاب نهایی می‌گویند که انشاء الله که چیزی نمی‌شود و آخرش خوب است.

وحیدنیا با اشاره به این که نشان‌گذاری ازدواج از دوران کودکی امر خوبی نیست، اظهار کرد: ازدواج‌های زودهنگام معمولا از ملاک پختگی بهره نمی‌برند و افراد بدون بلوغ کامل دست به ازدواج می‌زنند. در حالی که برخی افراد نیز با بلوغ کامل در سنین پایین ازدواج می‌کنند.

وی  با اشاره به این که متاسفانه بعضی‌ها برای فرار از تنهایی ازدواج می‌کنند، عنوان کرد: ازدواج‌هایی که از روی احساس شکست خوردن و فرار از تنهایی شکل می‌گیرند معمولا به سرانجام مطلوب نمی‌رسند.

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه