ارسال به دیگران پرینت

ثبت ۹ هزار تخلف مرتبط با کرونا در انگلیس

پلیس انگلیس از نافرمانی و ثبت ۹ هزار تخلف مرتبط با کرونا (کووید-۱۹) از زمان آغاز قرنطینه در این کشور خبر داد.

ثبت ۹ هزار تخلف مرتبط با کرونا در انگلیس

بر اساس گزارش شورای ملی رئیسان پلیس انگلیس (NPCC)، ۸۰ درصد متخلفان مرد و بیشتر آنها زیر ۳۵ سال سن داشتند.

همچنین یک نفر از متخلفان تاکنون ۶ مرتبه و ۳۴۳ نفر دیگر دو مرتبه به دلیل خروج غیر موجه از خانه جریمه شده‌اند.

«سارا گلن» معاون شورای ملی رئیسان پلیس انگلیس، به حجم بالای میزان تخلفات اشاره کرد و گفت:‌جریمه دیگر کارساز نیست و فقط گزینه باقی‌مانده بازداشت افراد است. 

او همچنین نسبت به افزایش دو برابری جرائم اجتماعی هشدار داد و گفت: در چهار هفته منتهی به ۲۷ آوریل (۸ اردیبهشت) ۲۱۵ هزار فقره جرم ثبت شده است. 

دولت انگلیس چهارم فروردین گذشته با اعلام وضعیت اضطراری، مقررات منع رفت‌وآمد را برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به اجرا گذاشت.

بر این اساس افراد فقط برای انجام کارهای ضروری مانند خرید خوراکی، ورزش، ملاقات با پزشک یا کمک به فرد داوطلب قادر به خروج از خانه هستند.

 

دولت در همین رابطه اختیارات ویژه‌ای را به پلیس واگذار کرده تا بر حسن اجرای مقررات نظارت کند.

این اختیارات به پلیس اجازه می‌دهد تا شهروندان را از ترددهای غیرضروری منع و به خانه هدایت کند. افراد متخلف هر بار ۶۰ پوند جریمه می‌شوند و در صورت تکرار، مبلغ جریمه برای هر بار، دوبرابر افزایش پیدا می‌کند. 

همچنین پرونده افرادی که از پرداخت جریمه تمرد ‌کنند به دادگاه ارجاع شده و ممکن است جریمه سنگین‌تری اعمال شود. پلیس همچنین اجازه دارد افرادی را که مقررات منع رفت‌وآمد را نقض کنند، بازداشت کند.

با این حال گزارش‌ها از بالا گرفتن فشارها برای آسان کردن محدودیت‌ها از سوی افکار عمومی، به ویژه مقام‌های ارشد حزب محافظه‌کار حکایت دارد.

بیشتر انگلیسی‌ها واکنش دولت «بوریس جانسون» نخست‌وزیر به کرونا را «بسیار کند» ارزیابی می‌کنند.

نشریه دیلی‌میل ابتدای هفته گذشته گزارش داد که میلیون‌ها نفر برخلاف شرایط قرنطینه به خیابان‌های پایتخت و کلان‌شهرها سرازیر شدند. همچنین مسافران مترو لندن باوجود محدودیت‌ها و کاهش خدمات عمومی، به ایستگاه‌ها سرازیر شدند. 

براساس نظرسنجی جدید موسسه «ایپسوس موری»،دو سوم انگلیسی‌ها معتقدند که دولت لندن خیلی طولانی صبر کرده است تا محدودیت‌های اجتماعی را اجرا کند.

بر این اساس ۶۶ درصد نیز تاکید دارند که دولت خیلی مردد عمل کرده و این در حالی است که در نظرسنجی دو هفته پیش، این نسبت ۵۷ درصد بود. 

با این حال بوریس جانسون دیروز(پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت) در نشست خبری روزانه دولت اعلام کرد، ما کار درست را در زمان مناسب انجام دادیم.

وی ادعا کرد که این کشور از رشد همه‌گیری کووید-۱۹ عبور کرده و شیب نزولی را طی می‌کند.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سوی وزارت بهداشت انگلیس، تاکنون ۱۷۱ هزار و ۲۵۳ نفر به کرونا مبتلا شده و ۲۶ هزار و ۷۷۱ نفر جان باخته‌اند.

انگلیس از دو روز پیش که تعداد جان‌باختگان غیر بیمارستانی را به آمار رسمی خود اضافه کرده پس از ایتالیا دارای بالاترین آمار فوتی‌های مبتلا به کروناست.

 

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه