ارسال به دیگران پرینت

کواکبیان:

وعده وزیر کار برای تجدیدنظر در دستمزد کارگران در طول سال ۹۹

مصطفی کواکبیان، نماینده مردم تهران ضمن انتقاد از روند مذاکرات تعیین حداقل دستمزد، بر افزایش دستمزد اقشار کارگر و بازنشسته تاکید کرد.

وعده وزیر کار برای تجدیدنظر در دستمزد کارگران در طول سال ۹۹

عضو فراکسیون کارگری مجلس با اشاره به همه گیری ویروس کرونا، اظهار امیدواری کرد که به زودی این بلیه از جهان رخت بربندد. وی همچنین با تبریک مناسبت روزهای نهم (روز ملی شوراها)، دهم (روز ملی خلیج فارس)، یازدهم (روز جهانی کارگر) و دوازدهم اردیبهشت (روز معلم)، نکاتی را در مورد وضعیت معیشتی کارگران، در این ایام سخت ذکر کرد و با یادآوری زحمات کادرهای درمان، پزشکان و پرستاران و همچنین جهادگران نیروهای مسلح، در مبارزه با بحران بیماری کووید-۱۹ برای همه این تلاشگران عرصه بهداشت آرزوی موفقیت و پیروزی داشت.

کواکبیان در مورد زحمات کارگران در عرصه بحران کرونا گفت: کارگران با اینکه در زمینه تولید ماسک، دستکش و تجهیزات ضدعفونی کننده نقش بسیار پررنگی داشته اند، در عین حال دارای پایین ترین دستمزدها و سرویس های اجتماعی نیز هستند که این نکته خوشایندی نیست.

نماینده مردم تهران با اشاره به نشست‌های مجلس و مصاحبه با رسانه‌ها در انتقاد از تعیین حداقل دستمزد و عدم توازن آن با نرخ تورم گفت: چرا باید به جای سه‌جانبه گرایی، فقط امضای نماینده دولت و نماینده کارفرمایان در زیر این نامه بوده است. به هر حال توافقی که بر سر حداقل دو میلیون و هشتصدهزار تومان شده بود هنوز رعایت نشده است.

کواکبیان افزود: وزیر محترم کار در یک نشست مشترک گفت در این زمینه تلاش هایی شده و قول داد که در اواسط سال نیز تجدیدنظری در این زمینه انجام و با همکاری شورایعالی کار، یک توافق سه جانبه جدید ایجاد شود. همچنین وزیر محترم کار در بحث های مختلف معیشتی، بر در نظر گرفتن بسته‌های کمکی و حمایتی به کارگران نیز تاکید کردند. البته ما امیدواریم که این وعده عملیاتی شود.

نماینده مردم تهران همچنین با اشاره به وضعیت معیشتی بازنشستگان تامین اجتماعی و عدم رعایت کف دریافتی برای این قشر، گفت: در حال حاضر بازنشسته‌های تامین‌اجتماعی با جمعیتی حدود سه میلیون و سیصدهزار نفر وضعیت مناسبی ندارند. این عزیزان نیز قرار بود کمتر از دومیلیون و هشتصدهزار تومان دریافتی نداشته باشند که با وضعیت فعلی، آن‌ها نیز دچار مشکل خواهند شد.

کواکبیان با اشاره مجدد به جلسه با وزیر کار، به قول وزیر برای افزایش حقوق بازنشستگان برمبنای مواد قانونی تاکید کرد. کواکبیان در پایان با اشاره به کارگرزاده بودنش گفت به این موضوع افتخار می کند.

 

منبع : ایلنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • محمدرضا ارسالی در

      خدامجلسی هاروحفظ کنه وبگیدوزیرکارفرما نه وزیرکاروقتی که شخصا مصوبه حقوق کارگرروشخصا امضاکردوفرستادفکرنمیکردکسی باشه که دلش برای کارگربسوزه خداخیرتون بده مجلسیهای عزیز

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه