ارسال به دیگران پرینت

عضو انجمن متخصصین زنان و مامایی ایران:

کاهش بارداری دوماهه تاثیری بر کاهش جمعیت ندارد

عضو انجمن متخصصین زنان و مامایی ایران ضمن توصیه به مادران باردار و شیرده در ایام کرونا گفت: کاهش میزان بارداری در یک یا دو ماه، باعث کاهش جمعیت در آینده نمی شود.


کاهش بارداری دوماهه تاثیری بر کاهش جمعیت ندارد

بسیاری از کشورهای جهان در سال‌های اخیر با پیری جمعیت و کمبود نیروی انسانی جوان روبه‌رو هستند.

اما این احتمال وجود دارد که کرونا بر زاد و ولد در کشورهای جهان تاثیر منفی مضاعفی بگذارد از این رو در خصوص کاهش زاد و ولد در ایام کرونا با سولماز پیری، متخصص زنان و زایمان و عضو انجمن متخصصین زنان و مامایی ایران، به گفتگو پرداختیم. 

کاهش بارداری دوماهه تاثیری بر کاهش جمعیت ندارد

او با اشاره به میزان مراجعه زنان باردار به مراکز درمانی گفت: از آنجایی که مسئولین تاکید دارند مردم فقط برای انجام کارهای ضروری از خانه خارج شوند، مراجعات غیر اورژانسی و سرپایی در همه رشته‌های پزشکی کاهش پیدا کرده است.

پیری افزود: با این وجود بسیاری از خانم های باردار به ما مراجعه دارند تا سلامت خود و فرزندشان را کنترل کنند.

این متخصص زنان و زایمان تصریح کرد: کاهش میزان بارداری در یک یا دو ماه، باعث کاهش جمعیت در آینده نمی شود.

مادران باردار، بهترین گروه های رعایت کننده اصول بهداشتی

پیری با بیان اینکه خانم های باردار جزو بهترین گروه‌ها در رعایت اصول بهداشتی هستند، گفت: این روزها که بیماری کرونا به شکل گسترده شیوع پیدا کرده، خانم‌های باردار مثل همیشه بیشتر از سایر مردم اصول بهداشتی را رعایت می کنند.

عضو انجمن زنان و مامایی ایران با اشاره به دلیل ابتلای نوزادان به بیماری کووئید 19 بیان کرد: تاکنون در جهان، تعداد بسیار معدودی از نوزادان به کرونا مبتلا شده اند. هنوز اطلاعاتی دقیقی به دست نیامده که این نوزادان داخل رحم و از طریق جفت مبتلا شدند یا پس از به دنیا آمدن از طریق قطرات سرفه و عطسه گرفتار این بیماری شدند.

اصولی که هنگام شیردهی باید رعایت شود

پیری ضمن توصیه به زنان باردار گفت: نوزادانی داشتیم که از مادر آلوده به ویروس کرونا به دنیا آمدند اما تست شان منفی بوده است این نشان می دهد مراقبت های بعد از زایمان باید جدی گرفته شود.

او ادامه داد: افرادی که باردار هستند حتما توصیه‌های وزارت بهداشت و درمان مبنی بر حفظ فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و دستکش را جدی بگیرند.

این متخصص زنان و زایمان با اشاره به نکاتی که باید هنگام شیردهی رعایت شود، بیان کرد: مادرانی که مبتلا به کرونا هستند هنگام شیر دهی حتما باید از ماسک استفاده کنند.

پیری افزود: از آنجایی که عده‌ای ناقل این بیماری هستند و هیچ علائمی ندارند، پس بهتر است همه مادران هنگام شیر دادن از ماسک استفاده کنند.

عضو انجمن زنان و مامایی ایران گفت: مادرها هنگام شیر دادن حتما سینه‌های خود را با آب و صابون شستشو داده و خشک کنند. اگر هم از شیر خشک استفاده می‌کنند حتما وسایل مربوطه را با مواد شوینده شستشو دهند و سپس آنها را در ظرف دربسته نگهداری کنند.

منبع : برنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه