ارسال به دیگران پرینت

دانشگاه علوم پزشکی قزوین: سیگار و مواد مخدر از کرونا جلوگیری نمی کند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: مواد مخدر و سیگار هرگز از ابتلا به ویروس کرونا جلوگیری نمی کند و شایعات مطرح شده در این زمینه از طرف سودجویان در فضای مجازی کذب است.

دانشگاه علوم پزشکی قزوین: سیگار و مواد مخدر از کرونا جلوگیری نمی کند

پیمان نامدار در جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که عصر سه شنبه در استانداری برگزار شد اظهار داشت: در میان بیماران بستری در بیمارستان‌های استان تعدادی معتاد هم داریم که برای تست کرونای آنها اقدام شده است.

وی افزود: البته تعداد معتادان متجاهر بسیار کم است ولی آنها را هم کنترل می‌کنیم که بیماری آنها منتقل نشود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: کمپ‌های ماده ۱۵ و ۱۶ برای معتادان متجاهر است که ما باید در کنار درمان اعتیاد این افراد مدت ۱۴ روز آنها را در قرنطینه نگهداریم تا ناقل بیماری کرونا نباشند.

وی گفت: آمار معتادان متجاهر در شهرهای قزوین، تاکستان و البرز بالغ بر ۵۰۰ نفر اعلام شده است که البته این تعداد تا یک هزار نفر تخمین زده می‌شود.

نامدار بیان کرد: با همکاری بهزیستی، نیروی انتظامی و دانشگاه علوم پزشکی کار جمع آوری و نگهداری از معتادان متجاهر در یک کار درمانی، آموزشی انجام خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآور شد: سودجویان مواد مخدر در فضای مجازی شایع کرده‌اند که معتادان به کرونا مبتلا نمی‌شوند که این کار برای فروش مواد مخدر است و این موضوع هیچ پایه علمی ندارد.

وی گفت: باید مراقب فضای مجازی و شایعات مطرح شده در این روزها که موجب نگرانی خانواده‌ها می‌شود باشیم.

نامدار تصریح کرد: امیدواریم با تعامل و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی در مبارزه با اعتیاد به دستاوردهای بهتری برسیم.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه