خبر فوری
ارسال به دیگران پرینت

سخنگوی سازمان انتقال خون مطرح کرد؛

افزایش اهدای خون بانوان در فروردین ماه سال ۹۹

حاجی بیگی گفت: شاخص اهدای خون بانوان در فروردین امسال، نسبت به مدت مشابه سال قبل در کشور افزایش داشته است.

افزایش اهدای خون بانوان در فروردین ماه سال ۹۹

بشیر حاجی بیگی، سخنگوی سازمان انتقال خون درباره وضعیت اهدای خون در کشور در فروردین امسال بیان کرد: در فروردین  امسال، ۱۳۸ هزار و ۴۶۵ واحد خون در سراسر کشور اهدا شده است.

او ادامه داد: بیشترین میزان خون اهدایی در کشور در فروردین مربوط به استان‌های تهران، فارس و مازندران بود. استان‌های بوشهر، هرمزگان، خراسان شمالی و خراسان جنوبی بیشترین میزان رشد اهدای خون را در فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته‌اند.

رییس روابط عمومی سازمان انتقال خون گفت: در فروردین امسال بانوان استان‌های خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان استقبال بیشتری نسبت به اهدای خون داشته‌اند؛ به طوری که شاهد رشد ۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده‌ایم. همچنین در فروردین  امسال رشد ۲.۲ درصدی شاخص اهدای خون بانوان را در کل کشور داشته‌ایم.

حاجی بیگی افزود: بیشترین میزان اهدای خون در کشور گروه خونی O مثبت با ۳۵ درصد و کمترین میزان اهدای خون گروه خونی AB منفی با یک درصد بود.

او اظهار کرد: در فروردین امسال ۱۷۷ هزار و ۶۳ نفر به مراکز انتقال خون سراسر کشور جهت اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد ۱۳۸ هزار و ۴۶۵ واحد خون اهدا شد که از این تعداد ۲۴ هزار و ۴۰۵ نفر برای بار اول اقدام به اهدای خون کردند.

سخنگوی سازمان انتقال خون کشور گفت: در این ماه شاخص اهدای خون بانوان در کل کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲.۲ درصد افزایش داشت.

حاجی بیگی بیان کرد: همچنین در فروردین امسال ۲۶۸ هزار و ۹۹۰ واحد خون و فرآورده‌های آن بین مراکز درمانی و بیمارستانی کشور توزیع شد.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه