ارسال به دیگران پرینت

مصرف ۲۵ تن سم برای مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۲۵ تن انواع سم برای مقابله با ملخ صحرایی در سطح ۵۲ هزار و ۳۳۰ هکتار از مراتع این استان مصرف شده است.


مصرف ۲۵ تن سم برای مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان

امان الله طوقی روز یکشنبه در نشست با رییس سازمان حفظ نباتات کشور که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد اظهار داشت: دیده بانی ملخ صحرایی از پنجم آبان سال گذشته تاکنون در سطح یک‌میلیون و ۳۵۰ هکتار از عرصه‌های سیستان و بلوچستان انجام شده است.

وی ادامه داد: ۱۰۰ دستگاه سمپاش با مشارکت کشاورزان استان برای مقابله با ملخ صحرایی مورد استفاده قرار گرفته است.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: ۴۴ تیم در استان برای مقابله با ملخ صحرایی مشغول فعالیت هستند.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • بهنام ارسالی در

      سلام
      این ملخ ها منبع کامل پروتئین برای طیور است چرا آنها را با سم از بین میبرید. کافیست به مردم اعلام کنید آنها را با روشهای خلاقانه گرفته و بصورت پودر در آورده و برای تغذیه طیور استفاده شود. مردم خودشان میدانند چگونه آنها را بسته بسته در کارتن و گونی تحویل دهند.
      خداوند این نعمتها را برای ما ارسال میکند و ما آنها راقتل عام کرده و با سموم آنها را غیر قابل مصرف میکنیم.
      کافیست در شب با نور آنها را جذب کنیم و با استفاده از فن آنها را مانند جاروبرقی جمع آوری و در داخل توری و گونی به تله و دام اندازیم و جم آوری کنیم.

    • بهنام ارسالی در

      سلام
      قبلا نظری ارسال کرده ام کجای مطالب بنده مغایر بوده است که در ذیل خبر نیامده است. ضمنا اگر در حال بررسی است یک روز کاری کافی نبوده است؟!!!!!

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه