ارسال به دیگران پرینت

امتحانات دانشجویان چگونه برگزار می‌شود؟

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره نحوه برگزاری امتحانات دانشگاه‌ها توضیح ارائه داد.

امتحانات دانشجویان چگونه برگزار می‌شود؟

در پی شیوع ویروس کرونا و تعطیلی ناگهانی دانشگاه‌ها، ادامه مسیر آموزشی به‌صورت مجازی، پیامدها و سختی‌هایی را برای دانشجویان و سیستم آموزشی به‌همراه داشت.

در حال حاضر امتحانات میان‌ترم و پایانی دانشگاه‌ها تبدیل به یکی از دغدغه‌ها شده است. نبود زیرساخت‌های لازم برای برگزاری امتحانات مجازی و ضعف اینترنت و برخی دیگر از حواشی آن، برگزاری امتحانات دانشگاهی به صورت مجازی را دور از ذهن می کند.

در همین راستا، علی خاکی صدیق،  درباره نحوه برگزاری امتحانات گفت: اگر تا زمان امتحانات، ستاد ملی مبارزه با کرونا اجازه حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها را بدهد و دانشگاه‌ها هم بتوانند شرایط حضور را فراهم کنند، امتحانات حضوری برگزار می‌شود.

او افزود: اگر شرایط برگزاری امتحانات حضوری وجود نداشته باشد، راهکارهای دیگری پیش‌بینی شده است.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره تاریخ برگزاری امتحانات گفت:  تقویم آموزشی در اختیار دانشگاه‌ها قرار دارد و آنها می‌توانند یا به موقع امتحانات را برگزار کنند یا به زمان دیرتر موکول کنند.

خاکی صدیق درباره تمهیداتی که برای برگزاری امتحانات مجازی اندیشیده شده است، گفت: اگر قرار باشد امتحانات به شکل الکترونیکی برگزار شود، طبق پروتوکل‌های موجود، عمل می‌کنیم تا امکان تقلب به حداقل برسد.

منبع : برنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه