ارسال به دیگران پرینت

اکران آنلاین را اتفاقی خوب برای سینما می‌دانم

پوران درخشنده، کارگردان سینمای ایران گفت: سینمای آنلاین نه فقط برای ایام خاصی مثل کرونا و تعطیلی‌های آن، بلکه یک اتفاق خوب برای کلیت سینماست که می‌تواند هم‌عرض با اکران عمومی در سینماها جدی گرفته و دنبال شود. سینمای آنلاین طرح جدیدی است که با فیلم «خروج» ابراهیم حاتمی‌کیا کلید خورده است

اکران آنلاین را اتفاقی خوب برای سینما می‌دانم

طرحی تازه در سینمای ایران و در روزهای شیوع ویروس کرونا، بلکه بتواند در پی آن اتفاقی تازه در سینمای ایران هم رقم بخورد. این طرح اینترنتی طی روزهای اخیر با استقبال مخاطبان سینما از جمله مخاطبان علاقه‌مند به تماشای فیلم در فضای مجازی مواجه شده است

با این حال باید این عرصه را مورد ارزیابی قرار داد و دید آیا دیگر فیلمسازان با آن همراهی و موافقت خواهند کرد یا خیر. پوران درخشنده، کارگردان زن موفق سینمای کشورمان در این باره ضمن استقبال از راه‌اندازی سینمای آنلاین  گفت: سینمای آنلاین به‌نظرم ایده جالبی است که اتفاقا می‌تواند برای فیلمساز و تماشاگر سینما خیلی هم جذاب باشد. وی افزود: بالاخره ما فیلمسازان، فیلم می‌سازیم تا دیده شود و چه بهتر از اکران آنلاین. این نیز یک طرح خوب و ایده‌آل برای فیلم دیدن و جذب مخاطب است.

کارگردان «هیس دخترها فریاد نمی‌زنند» ادامه داد: قطعا اکران اینترنتی در فروش جواب می‌دهد و مخاطب هم به سمتش خواهد آمد، اما باید این بستر را بهتر و بیشتر آماده کنیم، یعنی ساز و کاری برایش تعریف کنیم. آن‌هم در یک سازماندهی مشخص که به‌طور همه‌جانبه کپی‌رایت محصولات حفظ شود.

درخشنده در ارتباط با «خروج» و دانلود غیرقانونی آن نیز گفت: این واقعا دردناک است که فیلمی مثل «خروج» در اولین روز اکران، به سرقت برود. محکوم‌کردن این اقدام از سوی من و شما در این باره به تنهایی کفایت نمی‌کند، بلکه مسئولان باید بنشینند و برای جلوگیری از این اتفاقات در مسیر سینمای آنلاین، طرحی بریزند و از آثار صیانت کنند. ا

ین کارگردان تاکید کرد: متاسفانه به‌واسطه همین خلأهای اکران و نبود قانون است که فیلمی تا در شبکه نمایش خانگی توزیع می‎شود، یکباره سر از شبکه‌های ماهواره‌ای درمی‌آورد. این یک درد است که فیلمی هنوز رسما توزیع نشده است، برخی آن را غیرقانونی دانلود و پخش می‌کنند. وی با تهدیددانستن دانلودهای غیرقانونی گفت: انگار سارقان با این رویه دست‌شان را خیلی راحت توی جیب فیلمساز و سرمایه‌دار سینما می‌کنند، اما کسی این وسط کاری به کارشان ندارد.

ستاد صیانت باید از این حالت فرمایشی خارج شود، با این سارقان برخورد کند و حق مالکیت را جدی بگیرد. کارگردان «زیرسقف دودی» همچنین اکران اینترنتی را ایده‌ای برای همه ایام سال دانست و گفت: سینمای آنلاین نه فقط برای ایام خاصی مثل شرایط کرونا و تعطیلی‌های در پی آن، بلکه یک اتفاق خوب برای کلیت سینماست که می‌تواند هم عرض با اکران عمومی در سینماها نیز جدی گرفته و دنبال شود.

وی خاطرنشان کرد: من شخصا از طرح سینمای آنلاین و ابتکاری که فیلم «خروج» آقای حاتمی‌کیا به خرج داده است، حمایت می‌کنم و این طرح را به نفع سینمای ایران و مخاطبان می‌دانم. درخشنده افزود: اکران اینترنتی سینمای ایران قطعا می‌تواند در ادامه نیز رونق بگیرد و منجر به سوددهی برای فیلمساز شود. خصوصا اینکه اگر طرحی دائمی باشد و نه موقت.

منبع : آرمان ملی
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه