ارسال به دیگران پرینت

128 استاد دانشگاه خطاب به صداوسیما: زمینه استفاده ملی از فرکانس‌ را فراهم کنید

128 استاد دانشگاه در نامه‌ای به ریاست سازمان صدا و سیما از او خواستند ترتیبی اتخاذ کند تا زمینه لازم برای استفاده بهینه از منابع طیف فرکانسی به عنوان منابع کمیاب ملی فراهم شود.

128 استاد دانشگاه خطاب به صداوسیما: زمینه استفاده ملی از فرکانس‌ را فراهم کنید

در این نامه با اشاره دستور مقام معظم رهبری برای گسترش و تقویت هرچه سریع‌تر زیرساخت‌های داخلی و همچنین با توجه به اینکه باندهای فرکانسی پایین‌تر از مزایای بسیاری در شبکه‌های پهن‌باند سیار برخوردار هستند و تنها بخش هایی از این طیف فرکانسی توسط صداوسیما استفاده می‌شود «ضرورت دارد از درآمدها و منافع ناشی از تغییر کاربری باند فرکانسی مذکور از طریق انعقاد تفاهمنامه و یا قراردادهایی با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات یا قراردادهای سه جانبه با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و اپراتورهای مخابرات سیار فعال در کشور انتفاع حاصل شود».

نویسندگان این نامه تصریح کرده‌اند که « تغییر کاربری باند فرکانسی ذکر شده و پخش برنامه های صدا و سیما بر بستر شبکه های مذکور، سبب افزایش مخاطبین این برنامه ها خواهد شد که علاوه بر ارتقای جایگاه آن سازمان در جامعه، باعث کسب درآمدهای بیشتر و ایجاد منبع مالی جدید برای سازمان صدا و سیما خواهد شد. ضمنا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز با توجه به جایگاه قانونی خود در ارتباط با اپراتورهای مخابرات سیار می تواند خدمات ویژه ای را بر بستر شبکه های ارتباطات سیار به سازمان صدا و سیما، برای ارائه محتوای مورد نظر آن سازمان ارایه نماید».

این نامه را اساتید برجسته‌ای از دانشگاه‌های تیپ یک کشور از جمله دکتر فتوحی رییس دانشگاه صنعتی شریف، دکتر معتمدی رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دکتر رضا فرجی‌دانا وزیر سابق علوم امضا کرده‌اند.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه