ارسال به دیگران پرینت

مرگ‌ومیر کرونا بیش‌ از دوبرابر آمار دولت است

تعداد مرگ‌ومیر ناشی از کویید۱۹ در انگلستان دوبرابر آن چیزی است که دولت این کشور اعلام کرده است. این را تحلیل فایننشیال‌تایمز از آمار تمام مرگ‌ومیرها در انگلستان می‌گوید؛ آماری که مرکز ملی آمار انگلستان ارائه داده است. بر اساس گزارش فایننشیال‌تایمز داده‌ها نشان می‌دهند حدود ۴۱هزار نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خودشان را از دست‌ داده‌اند، اما آمار دولت که مبتنی بر آمار مرگ‌های بیمارستانی با تست مثبت کرونا است فقط مرگ ۱۷هزار و ۳۳۷ نفر را تایید می‌کند.

مرگ‌ومیر کرونا بیش‌ از دوبرابر آمار دولت است

با بررسی آمار کل مرگ‌ومیرهای هفته منتهی به دهم آپریل (حدود دو هفته پیش) و مقایسه آن با آمار مرگ‌ومیرهای ۲۰ سال اخیر در همین بازه زمانی، به این نتیجه رسیده که تعداد مرگ‌ومیرهای امسال ۷۵ درصد بیشتر از حد نرمال است و این در بیست سال گذشته بی‌سابقه بوده.

با این حساب می‌شود حدس زد کشورهایی که آمار مرگ‌ومیر کرونا در آن‌ها تنها بر اساس تست مثبت افراد فوت‌شده در بیمارستان‌ها محاسبه می‌شود، تصور دقیقی از بلایی که کرونا بر سر مردم کشورشان آورده ندارند. البته این خوشبینانه‌ترین حدس است؛ چرا که می‌شود چنین سیاستی در شمارش تلفات کرونا را عمدی و ناشی از پنهان‌کاری دولت‌ها هم دانست.

منبع : میدان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      دقیقا در ایران هم به همین شکل هستش.

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه