ارسال به دیگران پرینت

در سایه تردیدها درباره صحت لیست کابینه

جریان حکمت عراق: الکاظمی لیست اسامی وزرای کابینه را به پارلمان فرستاد

یک نماینده جریان الحکمت عراق امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد که نخست وزیر مکلف این کشور لیست اسامی وزرای کابینه خود را برای پارلمان ارسال کرده است.

جریان حکمت عراق: الکاظمی لیست اسامی وزرای کابینه را به پارلمان فرستاد

جاسم البخاتی، نماینده جریان الحکمه عراق امروزبا اشاره به اینکه مصطفی الکاظمی، نخست وزیر مکلف این کشور لیست اسامی وزرای کابینه خود را به پارلمان ارائه کرده، گفت: هنوز تکلیف وزارتخانه‌های کشور و دفاع مشخص نشده است.

البخاتی در شرح دلایل عدم حضور نماینده‌ای از جریان الحکمت در نشستی که در منزل هادی العامری، رئیس ائتلاف فتح برگزار شد، ضمن مخالفت با اعلام دلایل این غیبت تا زمان صدور دستوری از سوی دفتر سیاسی جریان اظهار کرد: موضعگیری ما در این خصوص بعدها اعلام خواهد شد.

این نماینده جریان الحکمت در ادامه گفت: نخست وزیر مکلف لیست اسامی را که در رسانه‌ها اعلام شدند همراه با شرح حال آنها، برای پارلمان ارسال کرده تا نمایندگان پارلمان با آنها آشنا شوند، این در حالیست که دو کرسی وزارت کشور و دفاع هنوز مورد مناقشه است.

او افزود: لیست شامل اسامی تکراری است که با مخالفت تعدادی از نمایندگان مواجه خواهد شد زیرا آنها خارج از توافق‌های قبلی تمامی نخست‌وزیران مکلف هستند که تکرار هرگونه اسمی در این کابینه و کابینه‌های قبلی را ممنوع می‌دانند.

همچنین جریان حکمت تاکید کرد، هیچ وزیری در دولت الکاظمی معرفی نکرده و آنچه رسانه‌ها در این باره منتشر کردند تلاشی برای به هم ریختن معادلات است.

علی العبودی، عضو فراکسیون جریان حکمت تاکید کرد: بار دیگر می‌گوییم که هیچ نامزدی را برای پست‌های وزارتی معرفی نکردیم و اخبار در این باره صحت ندارند.

همچنین فاضل الفتلاوی، عضو فراکسیون الفتح امروز به بغداد الیوم اظهار کرد: آنچه درباره اسامی نامزدهای برخی پست‌های وزارتی منتشر شده عاری از صحت هستند به خصوص که بیش از پنج لیست مطرح شده و اسامی منتشر شده صحت ندارند.

وی افزود: نمی‌توان به اخبار رسانه‌ها اعتماد کرد و درباره کابینه آینده و اینکه قادر به اداره مرحله آینده است یا نه قضاوت کرد. باید منتظر ارائه کابینه واقعی باشیم بعد قضاوت کنیم.

منبع : ايسنا
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه