ارسال به دیگران پرینت

آزمایش واکسن کرونا بر روی ۲۰۰ داوطلب آلمانی

یک انستیتوی آلمانی مجوز آزمایش بالینی واکسن احتمالی کرونا را بر روی ۲۰۰ داوطلب دریافت کرد.

آزمایش واکسن کرونا بر روی ۲۰۰ داوطلب آلمانی

انستیتو پاول ارلیش (PEI) اولین موسسه آلمانی است که مجوز آزمایش بالینی واکسن احتمالی کرونا را دریافت کرده است. این مرکز تحقیقات علمی که در شهر ماینس قرار دارد، چهارشنبه ۲۲ آوریل اعلام کرد دارویی تهیه شده که به زودی روی ۲۰۰ فرد داوطلب سالم آزمایش خواهد شد.

مسئولان این انستیتو گفته‌اند که تست این واکسن روی انسان، می‌تواند راه را برای تولید داروی ایمنی کرونا در آلمان و خارج از آن هموار سازد. آنها به داوطلبان اطمینان داده‌اند که مجوز بالینی، با ارزیابی دقیق جوانب احتمالی دریافت شده و کمترین ریسک را دارد.

انستیتو ارلیش تولید واکسن احتمالی کرونا را با همکاری شرکت داروسازی پفیتزر (Pfizer) انجام داده است. بر این اساس در مرحله اول و دوم تحقیقات بالینی، تاثیرات و واکنش‌ها نزد داوطلبان تست می‌شود.

این در حالی است که ساخت و عرضه یک واکسن معمولا چند سال طول می‌کشد و کسب اطمینان از کارایی آن چند مرحله دارد. دستگاه‌های نظارتی و مسئول تنها در مواردی مجوز آزمایش واکسن جدید روی انسان را می‌دهند که اثربخشی دارو در آزمایشگاه‌ها و روی حیوانات اثبات شده باشد.

اتحادیه داروسازان آلمان می‌گوید، با شیوع کرونا دستکم ۸۰ پروژه تولید واکسن در سراسر دنیا آغاز به کار کرده‌اند. در این میان تنها چهار نمونه از داروها و ماده‌های تولیدی به مرحله بالینی رسیده که دو مورد آن در آمریکا و دو مورد در چین بوده است.

هفته پیش دولت چین از صدور مجوز آزمایش بالینی واکسن احتمالی کرونا و تست آن روی ۱۳۹۶ نفر خبر داده بود. این دارو، تولید مشترک "انستیتو ویروس شناسی" و شرکت دولتی "سینوفارم" است.

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه