ارسال به دیگران پرینت

جزئیات تورم سبد معیشت خانوار در فروردین

میوه و حبوبات گران شد

جزئیات شاخص قیمت کالا‌ها و خدمات در فروردین‌ماه نشان می‌دهد، نرخ تورم فروردین ۲/ ۳۲ درصد شد و قیمت میوه، خشکبار و حبوبات نیز نسبت به اسفند بیش از ۱۳ درصد گران شده است.

میوه و حبوبات گران شد

نرخ تورم در فروردین سال ۹۹ از سوی مرکز آمار ایران ۲/ ۳۲ درصد اعلام شد. تازه‌ترین اعلام مرکز آمار از وضعیت تورم در اولین ماه سال جاری نشان می‌دهد که نرخ تورم سالانه فروردین ١٣٩٩ برای خانوار‌های کشور به ۲/ ۳۲ درصد رسیده که نسبت به ماه قبل، ۶/ ۲ واحد درصد کاهش دارد.

این در حالی است که نرخ تورم سالانه برای خانوار‌های شهری ۹ /۳۱ درصد است که نسبت به ماه قبل ۵/ ۲ واحد درصد کاهش دارد. همچنین این نرخ برای خانوار‌های روستایی ۹ /۳۳ درصد بوده که نسبت به ماه قبل ۴/ ۳ واحد درصد کاهش داشته است.

کاهش نرخ تورم نقطه‌ای خانوار‌های کشور

نرخ تورم نقطه‌ای در فروردین به ۸/ ۱۹ درصد رسیده است؛ یعنی خانوار‌های کشور به طور میانگین ۸/ ۱۹ درصد بیشتر از فروردین ١٣٩٨ برای خرید یک «مجموعه کالا‌ها و خدمات یکسان» هزینه کرده‌اند.

نرخ تورم نقطه‌ای فروردین ١٣٩٩ در مقایسه با ماه قبل ۲ /۲ واحد درصد کاهش یافته است. ۱۲شاخص اصلی قیمت کالا و خدمات نشان می‌دهد در بخش خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها ۷ /۱۰ درصد افزایش قیمت به نسبت مدت مشابه سال قبل و ۲/ ۵ درصد نسبت به ماه قبل داشته، یعنی قیمت این بخش در فروردین نسبت به اسفند گران‌تر شده است.

در بخش خوراکی و آشامیدنی بالاترین افزایش قیمت به نسبت مدت مشابه سال قبل برای «چای، نوشابه، قهوه و سایرخوراکی ها» و پس از آن «شیر، پنیر و تخم مرغ» به ثبت رسیده است.

«پوشاک و کفش» ۳/۲۸ درصد، «مسکن آب و برق و گاز» ۴/ ۲۰ درصد، «حمل و نقل» ۴/ ۴۷ درصد، «تفریح و فرهنگ» ۶/۲۵ درصد افزایش قیمت داشته‌اند. بیشترین افزایش قیمت ماهانه نسبت به اسفندماه نیز برای میوه و خشکبار با ۱۹ درصد و پس از آن سبزی و حبوبات با ۶/ ۱۳ درصد در بخش خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها ثبت شد. این آمار‌ها نشان می‌دهد افزایش قیمت عمده کالا‌ها و سبد معیشت خانوار همچنان ادامه دارد و آهنگ رشد قیمت آن‌ها کاهش داشته است.

افزایش نرخ تورم ماهانه خانوار‌های کشور

نرخ تورم ماهانه فروردین ١٣٩٩ نیز به ۱/ ۲ درصد رسیده که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل، ۶/ ۰ واحد درصد افزایش داشته است. تورم ماهانه برای گروه‌های عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» و «کالا‌های غیرخوراکی و خدمات» به ترتیب ۱/ ۵ درصد و ۸/ ۰ درصد بوده است.

این در حالی است که نرخ تورم ماهانه برای خانوار‌های شهری ۲/ ۰ درصد می‌باشد که نسبت به ماه قبل، ۶/ ۰ واحد درصد افزایش داشته و همچنین این نرخ برای خانوار‌های روستایی ۱ /۳ درصد بوده که نسبت به ماه قبل ۳/ ۱ واحد درصد افزایش داشته است.

 
منبع : جوان آنلاین
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • روح ا... رضایی سرابی ارسالی در

      سلام....چرا بیخودی از کاهش قیمت قلم فرسایی میکنید..همه مایحتاج مردم چندین برابر افزایش داشته..مثلا سیب زرد درختی هر کیلو 15000 تومان تا 20000 هزار تومان شده..خلاصه همه اجناس خوراکی و غیرو.....در شهر ستان پردیس چندین برابر گران شده..خودمان را گول نزنیم..حقیقت بنویسید..اعتماد عمومی را منهدم نفرمایید..با تشکر

    • ناشناس ارسالی در

      غلط کرده هرکی آمارتورم روکم داده لوبیا قبل عید کیلو ۱۰۰۰۰بوده حالاشده ۲۳۵۰۰تومان کیسه هایی که تومغازههامونده وسرریزبودن یکهو قیمتش رفته بالا چه کاری روکیسه هاانجام دادن طلا ریختن روشون یک عده دلال ازخدابیخبرکه پول پرستی و ریخت وپاش زندگی شونونمیتونن مدیریت کنن قیمتهاروبدون دلیل بالا میبرن فشاروگرانی رابه مردم تحمیل میکنن چون دولت به یه عده کم که حقوق بگیرودوقرون به حقوقشون اضافه شده مردمی که نه حقوق دارن نه بیمه وبیکاروعیال وارهستن فشارگرانی رو همین اقشاربی درآمد هست اون ازبرنج اون ازروغن اون ازسیب زمینی وپیازاون ازمرغ وگوشت ووو مشخصه که مامردم روبه دردگرفتن تابه مرگ راضی شیم انشاألله خدا ریشه این دلالهارو وربندازه کروناروقسمشون بکنه انشاألللللله

    • طیبه ارسالی در

      چرا دروغ میگین قیمت حبوبات تقریبا 80 درصد اضافه شده میوه همینطور، لبنیات وبقیه اجناس همه بیش از حد گرون شده بعد تورم اومده پایین؟ میشه بگین چجوری؟ چندر غاز حقوق اضافه میکنین چندین برابر جنس گرون میشه، یعنی هیچ فرقی نداره این اضافات فقط مردم رو گیر آوردین

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه