ارسال به دیگران پرینت

سقوط ترامپ در 2020

یک کارشناس مسائل خاورمیانه می‌گوید: چرخشی شدن نخست وزیری در اسرائیل نشان می‌دهد جامعه‌ رژیم صهیونیستی با یک بیماری سیاسی و فقدان اطمینان به دولتمردان روبه‌روست.

سقوط ترامپ در 2020

«حسن هانی‌زاده»، کارشناس مسائل خاورمیانه، درباره توافق برای چرخشی شدن نخست‌وزیری در رژیم صهیونیستی گفت:

تصمیماتی که اخیرا اتخاذ شده بین رهبران دو حزب رقیب سفید و آبی و حزب لیکود به رهبری نتانیاهو، برای نخستین بار این پدیده در فلسطین اشغالی رخ می‌دهد و به عنوان یک راه حل میانه به توافق دو قطب سیاسی، رسیده است.

او این تصمیم را بی‌سابقه دانست و اظهار کرد:

تاکنون سابقه نداشته کابینه‌ای تشکیل شود و به صورت چرخشی ریاست آن بر عهده‌ دو رقیب قدرتمند قرار بگیرد اما چون در طول یک سال گذشته سه دوره انتخابات برگزار شد و هیچ‌یک از احزاب نتوانستند، اکثریت مطلق را به دست بیاورند و مجلس اسرائیل هم فاقد اکثریت است لذا این راه حل میانه با پیشنهاد رئیس رژیم صهیونیستی شکل گرفت تا به صورت چرخشی، یک سال و نیم نتانیاهو به عنوان نخست‌وزیر و یک سال و نیم بنی گانتس در این مقام انتخاب شوند و قدرت میان این دو حزب به صورتی چرخشی منتقل شود.

هانی‌زاده با اشاره به عدم اطمینان مردم به سیاستمداران در رژیم صهیونیستی توضیح داد: این مسئله نشان می‌دهد جامعه‌ رژیم صهیونیستی با یک بیماری سیاسی و فقدان اطمینان به دولتمردان روبه‌روست. در سال‌های اخیر به دلیل اینکه نتانیاهو نتوانسته راه حل قابل قبولی ارائه دهد و رای‌دهندگان اسرائیلی اطمینان خود را به رهبران احزاب بزرگ از دست داده‌اند، این راه حل میانه نشان می‌دهد جامعه رژیم صهیونیستی جامعه متزلزلی است و آینده بی‌ثباتی در انتظار رژیم صهیونیستی است‌. این راه حل موجب خواهد شد هیچ‌ یک از احزاب نتوانند، طرح‌های خود را عملیاتی کنند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه انتخابات 2020 را در اتخاذ این تصمیم موثر دانست و بیان کرد: یک عامل خارجی نیز در این تصمیم موثر بوده و آن انتخابات آینده ریاست‌جمهوری آمریکاست. این نگرانی وجود دارد که ترامپ نتواند رای بالایی در انتخابات ۲۰۲۰ به دست بیاورد و احتمال سقوط او، وجود دارد و ممکن است جو بایدن رقیب او به قدرت برسد، در نتیجه الان در فلسطین اشغالی که هم‌پیمان آمریکاست همه چیز به صورت شناور در جریان است.

او در پایان گفت: اداره کردن چرخشی کابینه به دلیل بی‌اطمینانی رای دهندگان اسرائیلی و بی‌اطمینانی رهبران احزاب اسرائیل نسبت به آینده‌ این رژیم است.

منبع : برنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه