ارسال به دیگران پرینت

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی:

آمار مبتلایان به کرونا در ارومیه رو به افزایش است

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت آذربایجان غربی از کل کشور بدتر است. چنانکه در بسیاری از استان‌ها کنترل شده اما در آذربایجان غربی همچنان نگرانی وجود دارد.

آمار مبتلایان به کرونا در ارومیه رو به افزایش است

«سیدهادی بهادری»، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به پرسشی در مورد مبتلایان به کرونا در ارومیه گفت: تا جایی که آمارهای دانشگاه‌های پزشکی را می‌بینیم و می‌شنویم، تا حدودی کنترل شده است اما همچنان جزو استان‌هایی هستیم که کرونا روند صعودی دارد و آمار مبتلایان رو به افزایش است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در رابطه با وضعیت تجهیزات و امکانات پزشکی در ارومیه افزود: بیمارستان طالقانی ارومیه به عنوان مرکز کرونا انتخاب شده است؛ به این ترتیب که همه مبتلایان و یا آنهایی که مشکوک به ابتلا به این ویروس می‌شوند را به بیمارستان طالقانی منتقل می‌کنند.

همانطور که مطلع هستید اولین اقدامی که برای تشخیص کرونا صورت می‌گیرد، تست سی تی اسکن از مریض است که متأسفانه این بیمارستان، دستگاه سی تی اسکن ندارد.

بهادری با تاکید بر کمبود امکانات در بیمارستان مخصوص مبتلایان به کرونا در ارومیه تصریح کرد: لذا به دلیل نبودن دستگاه سی تی اسکن بیماران مجبورند برای انجام سی تی اسکن به بیمارستان امام خمینی بروند که این قضیه مشکل ایجاد کرده است و باعث شده کادر و پرسنل بیمارستان امام خمینی و هم افرادی که در مسیر نقل و انتقال هستند، در معرض خطر ابتلای به کرونا قرار بگیرند.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که درخواستی برای تامین و جبران کمبود لوازم پزشکی برای مقابله با کرونا صورت گرفته است؟ اظهار کرد:

از ابتدا می‌شد مرکز بیمارستان امام خمینی و یا خود دانشگاه علوم پزشکی برای درمان مبتلایان به کرونا انتخاب می‌شد البته پیگیری کردیم اما تا امروز به نتیجه، نرسیدیم.

بهادری در واکنش به اینکه شنیده‎ها حاکی از شیوع کرونا در زندان‌های این شهر و افزایش تعداد زندانیان مبتلا به کروناست، ادامه داد: در مورد زندان اطلاع دقیق و موثق ندارم اما از آنجایی که با پزشکان و کادر درمان پیاپی در ارتباط هستم و اطلاعات می‌گیرم، مطلع هستم که از وضعیت و امکاناتی که در اختیارشان قرار می‌دهند، راضی نیستند و می‌گویند به ما گان، روپوش و ماسک مناسب نمی‌دهند و بعضا خودشان از بیرون خریداری می‌کنند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در حقیقت اطبا و کادر درمان برای خودشان از بیرون ماسک می‌خرند که مبتلا نشوند. از طرف دیگر بحث ایزولاسیون خود این افرادی که درگیر با بیماران کرونایی هستند، مطرح است چراکه بسیاری از این افراد بعد از اینکه شیفت‌شان به پایان می‌رسد به منزل می‌روند. لذا کادر درمان از جامعه ایزوله نیست و خود اینها هم می‌توانند ناقل باشند. البته مکانی را برای این افراد در نظر گرفتند اما عملا در آنجا نمی‌مانند.

بهادری ضمن تاکید بر انعکاس نارضایتی کادر درمان به مسئولین ذی‌ربط تبیین کرد: این اطلاعات میدانی است که خودم در صحبت با کادر درمان بدست آوردم و در صحبت با رئیس دانشگاه علوم پزشکی این موارد را منعکس کردم. به عنوان نماینده ستاد ملی مبارزه با کرونا در استان باید بدون کتمان وضعیت موجود را شفاف اعلام کنم و این درست نیست که روپوش، بگذاریم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: رسانه‌های استانی بعضا این موارد را منعکس می‌کنند اما اخیرا در انعکاس این اخبار به رسانه‌ها اولتیماتوم‌هایی، داده شده است.

بهادری تصریح کرد: حال عمومی استان ما در روزهای اول نسبت به میانگین کشور بهتر بود. اوایل حدود 2  درصد از آمار مبتلایان کشور را آذربایجان غربی تشکیل می‌داد، این آمار امروز میانگین کشور را هم رد کرده و جز 5،6 استانی است که جهانپور اعلام می‌کند، وضعیتش از کل کشور بدتر است. چنانکه در بسیاری از استان‌ها کنترل شده اما در آذربایجان غربی همچنان نگرانی وجود دارد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: از طرفی سیستم بهداشت و درمان در این استان با مشکلات فراوانی مواجه است و از طرف دیگر، بخش بزرگی از مردم هنوز کرونا و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را جدی نگرفتند. در سطح شهر فوتبال و والیبال بازی می‌کنند. در واقع شهر در حالت طبیعی بوده و هست.

منبع : برنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه