ارسال به دیگران پرینت

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری:

تولید داخلی کیت تشخیص کرونا به مرحله انبوه رسیده است

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: تولید کیت تشخیص ویروس کرونا از طریق آزمایش خون (سرولوژی) در کشور به مرحله تولید انبوه رسیده است و هم اکنون می توانیم با ظرفیت های موجود، روزانه یک میلیون از این نوع کیت در داخل تولید کنیم.

تولید داخلی کیت تشخیص کرونا به مرحله انبوه رسیده است

«سورنا ستاری» یکشنبه شب در گفت وگویی اعلام کرد: هم اکنون تمام تجهیزات پیشرفته مورد نیاز مقابله با ویروس کرونا در کشور تولید می شود.

وی با بیان اینکه امسال 5 واکسن انسانی در داخل کشور وارد بازار خواهد شد، گفت: با وجود جوانان متخصص و دانش پژوه و آینده دار، ما در حوزه تولید واکسن انسانی به جد وارد کار شده ایم، زیرا دسترسی به دانش تولید واکسن بسیار مهم تر از تولید واکسن است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: توسعه تکنولوژی هوش مصنوعی در کشور مورد توجه جدی قرار گرفته و با وجود شرکت های دانش بنیان شاهد اتفاقات و تحولات بزرگی در کشور بوده ایم و تولید 98 درصد داروهای مورد نیاز کشور در داخل نمونه مهم آن است.

ستاری افزود: تولید داروهای بیوتکنولوژی دارویی برای کشور امنیت پزشکی و درمانی به وجود آورده است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه کسب و کارهای آنلاین در دوماه اخیر شیوع کرونا سودشان هشت برابر شده است گفت: ما درصددیم که در آینده 10 درصد از اقتصاد کشور به سمت بیوتکنولوژی برود.

منبع : ایرنا
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه