ارسال به دیگران پرینت

توزیع رایگان جوجه به‌ جای جوجه‌کُشی

معاون بهبود تولیدات دامی مازندران از اقدام توزیع رایگان جوجه به جای جوجه کُشی یکی از واحد‌های مرغ مادر در بابل خبر داد.


توزیع رایگان جوجه به‌ جای جوجه‌کُشی
پس از آنکه خبرهابی مبنی بر معدوم‌سازی جوجه یک‌روزه در فضای مجازی، واکنش‌ها و نگرانی‌های بسیاری را به‌ دنبال داشت معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران در این‌باره گفت: انجمن صنفی جوجه یک‌روزه مکاتبه‌ای با واحد‌های تولیدی مرغ مادر انجام داده که برای تنظیم میزان جوجه‌ریزی واحد ها در شرایط محدودیت های مقطعی اقدام به خارج کردن تخم‌مرغ نطفه‌دار کنند.

توزیع رایگان جوجه به‌ جای جوجه‌کُشی

بهروز عطائی‌نژاد با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی با این موضوع به شدت مخالف است، افزود: تصمیم‌گیری جهاد کشاورزی در این زمینه جمع‌آوری تخم مرغ و کاهش سن گله و چندین موارد دیگر بوده است و در این زمینه پیشنهادات خود را اعلام کردیم.

 
"غلامعلی فاروغی" رئیس انجمن تولیدکنندگان کشور هم ضمن تایید معدوم سازی احتماعی جوجه یک‌روزه با تاکید براینکه خسارت وارد شده به تولیدکنندگان ماهیانه بیش از ۱.۲ میلیارد تومان است، گفت: علت اصلی معدوم‌سازی جوجه یک روزه مربوط به کمبود نهاده‌های طیور سویا و ذرت است و هیچ ارتباطی با شیوع بیماری کرونا ندارد.

او دلیل تصمیم‌های غیر کارشناسی در ممنوعیت، ممنوعیت صادرات مرغ تا اسفندماه سال ۹۸ را علت اصلی این اقدام غیر اخلاقی دانست.

غلامعلی فاروغی بابیان اینکه از اسفندماه ۹۸ ممنوعیت صادرات جوجه یک‌روزه برداشته‌شده است، افزود: بازار صادراتی ما کشور‌های عراق و افغانستان و چند کشور دیگر است که اکنون عراق ممنوعیت واردات ایجاد کرده و بازار‌های صادراتی این محصول ازدست‌رفته است.

منبع : شبکه خبر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه