ارسال به دیگران پرینت

اعلام نام دو پروژه متخلف سینمایی

سخنگوی کارگروه مدیریت بحران کرونا در خانه سینما با اعلام نام دو پروژه متخلف سینمایی که علیرغم هشدارها، مراحل تولید خود را متوقف نکرده‌اند، اقدام سازندگان این دو پروژه را غیرقانونی و مجرمانه دانست.

اعلام نام دو پروژه متخلف سینمایی

دانش اقباشاوی گفت: طبق دستور ستاد ملی مبازره با کرونا، با اخطارهای پی در پی که هم به شکل رسانه‌ای و هم خصوصی به همه پروژه‌های تصویری که در وضعیت قرمز کرونا در مراحل مختلف تولید قرار دارند، هشدار داده بودیم که پروژه‌های خود را در هر مرحله‌ای که هستند، متوقف کنند.

او ادامه داد: در اخطار نهایی که در گفتگوی چند روز پیش بنده اعلام شد، عنوان کردیم که مطلع شده‌ایم دو پروژه سینمایی در حال کار هستند. یکی در اثنا شروع فیلمبرداری است و دیگری هم می‌خواهد فیلمبرداری خود را بزودی شروع کند. اگر این پروژه‌ها کارشان را متوقف نکنند، ناچاریم بنا به دستور ستاد ملی کرونا نام آنها را اعلام کنیم.

سخنگوی کارگروه مدیریت بحران کرونا در خانه سینما افزود: متاسفانه در این چند روز نه تنها پروژه‌ها را متوقف نکردند بلکه سازندگان یکی از پروژه‌ها دو روز پیش فیلمبرداری‌اش را آغاز کردند؛ پروژه فیلم سینمایی «شپلوتکا» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی آقای حسین قناعت و فیلم دیگری «مجوز خروج» به کارگردانی آقای کیارش اسدی‌زاده.

او تاکید کرد: این دو پروژه باید متوقف شوند وگرنه طبق قانون رعایت قانون فاصله‌گذاری اجتماعی که صنعت تولید تصویری جزو c3  قرار می‌گیرند، کار آنان غیر قانونی است. یعنی فیلمبرداری هر گونه اثر تصویری طبق جزوه مقررات رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی غیرقانونی است.

اقباشاوی با اشاره به توقف صدور پروانه ساخت در سازمان سینمایی خاطرنشان کرد: در گفتگوهایی که با آقایان طباطبایی‌نژاد (رییس شورای نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی) و شاهسواری (مدیر عامل خانه سینما) داشتیم، اعلام شد صدور پروانه ساخت‌های سینمایی متوقف شده و پروانه ساخت جدیدی صادر نشده است. ضمن اینکه پروانه‌های قبلی نیز لغو مجوز شده‌اند. سوال ما این است در حالیکه از سوی سازمان سینمایی پروانه ساختی صادر نشده و پروانه ساخت‌های پیشین لغو فعالیت شده، چگونه این دو گروه به تولید خود ادامه می‌دهند.

او این رفتار را غیر قانونی و مجرمانه دانست و افزود: فیلمبرداری فیلم «شپلوتکا» آقای حسین قناعت باعث سوءاستفاده رسانه‌های بیگانه شده است. در روز گذشته که با گرفتن فیلم‌هایی از پشت صحنه این فیلم و نمایش آن در یک شبکه خاص، آبروی مان در سطح جهانی رفته و این سوء استفاده رسانه‌های بیگانه که از عملکرد غیر قانونی این پروژه نشات می‌گیرد، خود، عملی مجرمانه است.

او تاکید کرد: ما از کانون کارگردانان سینمای ایران که پیش‌تر در اولین بیانیه خود خواستار توقف کلیه پروژه‌ها شده بود و در همان بیانیه، کارگردانان و تهیه‌کنندگان، هر دو را موظف دانسته بود که پروژه‌ها را تعطیل کنند، می‌خواهیم به این قضیه ورود کند و به این دو عضو خود دستور اکید صنفی بدهند که پروژه‌هایشان را در هر مرحله‌ای که هستند، متوقف کنند. پروژه «شپلوتکا»، حسین قناعت در حال فیلمبرداری است، «مجوز خروج» کیارش اسدی‌زاده به شکل پر شتاب و پر خطری در حال طی کردن آخرین مراحل پیش تولید است و می‌خواهد عنقریب فیلمبرداری‌اش را آغاز کند.

دانش اقباشاوی در پایان خاطرنشان کرد: در حال پایش پروژه‌های دیگری هم هستیم که تحرکاتی در آنها وجود دارد و مجددا از همه پروژه‌های تلویزیونی، سینمایی، تبلیغاتی، طبق نامه‌های مفصلی که به صدا و سیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان سینمایی زده‌ایم، می‌خواهیم تا اعلام نشدن وضعیت سفید توسط ستاد ملی کرونا، پروژه‌هایشان را متوقف کنند.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه