ارسال به دیگران پرینت

قیمت‌ طلا پس از بازگشایی واحدهای صنفی گیج و بلاتکلیف خواهد بود

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر روند قیمت‌ها در بازار سکه و طلا را با توجه به تعطیلی یک ماهه، در شرایط فعلی غیر قابل پیش بینی دانست و گفت: توقف روند افزایشی طلا در روز گذشته و کاهش قیمت‌ها متاثر از قیمت ارز بود.


قیمت‌ طلا پس از بازگشایی واحدهای صنفی گیج و بلاتکلیف خواهد بود

«محمد کشتی‌ آرای»، نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهردر خصوص کاهش نسبی قیمت طلا و سکه در اواخر هفته و پس از روند صعودی در طول فروردین ماه توضیح داد: با وجود افزایش قیمت طلای جهانی طلا به دلیل کاهش قیمت ارز، افت قیمت را تجربه کرد.

او درباره امکان بازگشایی واحدهای صنفی طلا و جواهر از 30 فروردین ماه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بازار طلا، سکه و ارز حدود یک ماه در تعطیلی به سر می‌برد، در ساعات اولیه بازگشایی و فعالیت این بازار قیمت‌ها گیج و بلاتکلیف خواهند بود تا اینکه وضعیت عرضه و تقاضا و قیمت‌هایی که اعلام می‌شود، قیمت طلا را ثابت و مشخص کند.

این فعال اقتصادی قیمت ارز را موثرترین عامل بر قیمت طلا و سکه دانست و افزود: کاهش تقاضای طلا نمی‌تواند چندان قیمت طلا را کاهش دهد اما کاهش تقاضای ارز، بر قیمت دلار تاثیر گذاشته و به دنبال افت قیمت ارز، قیمت‌ طلا هم کاهش پیدا می‎کند.

به گفته کشتی آرای قیمت جهانی طلا در هفته گذشته با افزایش همراه شد و هر انس طلا تا ۱۷۴۰ دلار بالا رفت اما این قیمت در روز گذشته (جمعه) ۱۶۸۹ دلار شد.

منبع : برنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه