ارسال به دیگران پرینت

سی ان ان:

باراک اوباما، سلاح مخفی جو بایدن در انتخابات

حمایت باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا، موضع بایدن در میان حوزه‌های انتخابیه سیاهپوستان را تقویت می‌کند. مهمتر از همه، کمک اوباما در مسیر تبلیغات ریاست‌جمهوری باعث ایجاد انگیزه در جوانانی می‌شود که بسیاری از آنها فقط تجربه زندگی در دوره دو رئیس‌جمهور را دارند.

باراک اوباما، سلاح مخفی جو بایدن در انتخابات

جو لاکهارت در سی ان ان نوشت: بعضی اوقات در سیاست، اتفاق کمتر تعجب‌آور می‌تواند مهمترین اتفاق باشد. این یک واقعیت مهم است که البته در دوران رئیس‌جمهور فعلی ما کم‌تر مورد توجه واقع گردیده است. همانطور که انتظار می‌رفت، باراک اوباما روز سه‌شنبه از کاندیداتوری جو بایدن حمایت کرد و با این کار شانس دموکراتها را برای به قدرت رسیدن افزایش داد.

در ادامه این مطلب آمده است: حمایت باراک اوباما رئیس جمهور پیشین موضع بایدن در میان حوزه‌های انتخابیه سیاهپوستان را تقویت می‌کند. مهمتر از همه، کمک اوباما در مسیر تبلیغات ریاست‌جمهوری باعث ایجاد انگیزه در جوانانی می‌شود که بسیاری از آنها فقط تجربه زندگی در دوره دو رئیس‌جمهور را دارند.

تضاد بین این دو یعنی بین دونالد ترامپ و باراک اوباما کاملاً واضح است، نه فقط در زمینه سیاست بلکه در موضوعات بزرگتر مانند ویژگی‌های اخلاقی هم این دو بسیار با هم فاصله دارند. آنطور که اوباما هم در ویدیو خود اشاره کرد هدف باید رخت بر بستن فساد، خودفروشی، اطلاعات گمراه‌کننده و جهل از کاخ سفید باشد.

تمجید از بایدن توسط برنی سندرز درست یک روز قبل از ویدیو اوباما، یک پیام آشکار برای جوانان آمریکایی بود اینکه حالا زمان آن رسیده که صدای آن‌ها در صندوق‌های رأی شنیده شود. همچنین بایدن بارها خواستار برخی تغییرات ساختاری و مترقی‌خواهانه شده است و این همان چیزی است که جوانان نیاز دارند. این روایتی مهم برای رأی دهندگان سندرز و وارن است که در صورت موفقیت دموکرات‌ها در پاییز منافع آن‌ها نیز تامین خواهد شد.

تأیید بایدن توسط اوباما همچنین به آمریکایی‌ها یادآوری کرد که چگونه یک رئیس جمهور همدل وجود دارد که بیش از خودش به مردم آمریکا اهمیت می‌دهد. سخنان وی برای حمایت از خانواده‌های اندوهگین و زحمتکش در این بحران بهداشت عمومی التیام‌بخش بسیاری از زخم‌های ملی ما بود. صحبت‌های که اوباما در این ویدیو کرد در تضاد آشکار با جنجال‌های خودخواهانه رئیس جمهور فعلی بود.

رئیس جمهور پیشین، به عنوان یک مقام ارشد حزب دموکرات، باید هر روز به مردم یادآوری کند که چقدر حضور یک رئیس جمهور شایسته، فردی با شخصیت والا، کسی که غم و اندوه و مبارزات آمریکایی‌ها را درک کند در مقطع فعلی ضروری است.  او باید تاکید داشته باشد به قدرت رسیدن رئیس‌جمهوری که منافع ملت را بر منافع خود ارجح بداند کاملا حیاتی است.

اما شاید، از نظر جو بایدن، باراک اوباما می‌تواند پرونده ریاست جمهوری بایدن را بهتر از آنچه معاون رئیس جمهور پیشین برای خودش برنامه‌ریزی کرده بود، رقم بزند. بر هیچ کس پوشیده نیست که جو بایدن بهترین ارتباط را با اوباما دارد. بایدن یک سیاستمدار مکتب قدیم است که به جای شعار دادن به دنبال عمل است.

اوباما قادر است تاکید کند که به قدرت رسیدن بایدن نه فقط برای اینکه دوست اوست، بلکه به دلیل نیاز آمریکا در مقطع بحرانی فعلی ضروری است.

این اتفاق تا حدودی یادآور کنوانسیون 2012 و مبارزات انتخاباتنی دور دوم اوباما است. دولتمرد ارشد حزب در آن زمان، رئیس جمهور پیشین بیل کلینتون، توانست یک حمایت قدرتمندانه از اوباما بکند به طوری که خود رئیس جمهور نتوانست. این دقیقا همان کمکی است که بایدن امروز می‌تواند منتظر دریافت آن از سوی اوباما باشد.

در این بین اظهارات میشل اوباما نیز حائز اهمیت است، قدرت و ایستادگی او در حزب دموکرات و جهان بی نظیر است. براساس نظرسنجی‌های اخیر، جو بایدن تقریباً 1 تا 2 درصد در بین زنان آمریکایی رای دارد.

البته هیلاری کلینتون نیز به طور مشابه‌ای از حمایت جدی زنان برخوردار بود، ولی تفاوت در این است که بایدن به زنان نیاز دارد تا در سال 2020 تعداد بیشتری از آرا سال 2016 را به دست آورد.

حمایت ها تقریباً همیشه در تبلیغات ریاست‌جمهوری انجام می‌شود، زیرا رای دهندگان می‌خواهند نامزد خود را به پیروزی برسانند، اما این حمایت از باراک و میشل اوباما برای جو بایدن بسیار مهم است زیرا این دو می‌توانند نکات انتخاباتی و خصوصیات شخصی جو بایدن را به شکلی بهبود ببخشند که قانع کننده‌تر و مؤثرتر از آن چیزی باشد که حتی خود بایدن هم بتواند آن را انجام دهد.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه