ارسال به دیگران پرینت

رئیس پدافند غیرعامل: ارتش با کسی شوخی ندارد

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، با صدور پیامی با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای عالی‌مقام ارتش جمهوری اسلامی ایران، ارتش را نماد اعتبار، مسئولیت‌پذیری و سلحشوری دانست.

رئیس پدافند غیرعامل: ارتش با کسی شوخی ندارد

متن این پیام به شرح زیر است:

« اکنون ارتش در خدمت ملت و اسلام است و ارتش اسلامی است» این جمله بخشی از پیامی است که در روز ۲۸ فروردین ۵۸، از سوی امام خمینی (ره) در حمایت از ارتش، صادر شد و به تمام بدخواهی و توطئه‌هایی که نسبت به ارتش ایجاد شده بود پایان داد و پس از آن ۲۹ فروردین هر سال به فرمان رهبر کبیر انقلاب روز ارتش نام گرفت.

بدون شک دفاع جانانه امام خمینی(ره) از ارتش، در کوران وقایع ماه‌های نخست انقلاب اسلامی ایران، آنهم با وجودی که برخی افراد و گروه‌ها با انگیزه‌های متفاوت بر منحل شدن ارتش اصرار داشتند، ارتش جمهوری اسلامی را از یک نهاد نظامی صرف به نهادی تبدیل کرد که دل در گروی ولایت و جان بر کف ملت دارد.

از آن سال‌ها بیش از ۴۰ سال میگذرد و ارتش جمهوری اسلامی ایران، روز به روز معنوی تر، متعهدتر و قدرتمندتر شده است. این خصلت‌های نیکوست که بدون اغراق ارتش جمهوری اسلامی ایران را سزاوار نام ارتش الله کرده است.

ارتش الله دو خصوصیت دارد که رهبر معظم انقلاب، آن را به خوبی برشمرده و آن را مایه مباهات دانسته‌اند؛ نخست آنکه این ارتش در دل مردم جا دارد و دوم آنکه خود را برای هدفی مقدس و والا می‌سازد و آماده می‌کند.

ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار سایر نیروی های مسلح، همواره جایگاه و نقشی حماسی و سرنوشت ساز در بزنگاه هایی که بر ملت ایران گذشته ایفا کرده و همین باعث شده است که ارتش جمهوری اسلامی در نزد فرد فرد ملت ایران، نماد اعتبار، مسئولیت پذیری و سلحشوری باشد چراکه ارتش فرزند غیور یک ملت قوی و بااراده است.

هرجا که مصیبتی بر ملت وارد آمده و نیازی به خدمت صادقانه بوده این سرافرازان ارتش بوده اند که بدون توجه به درجه و رتبه در کنار سایر نیروهای مسلح به کمک مردم شتافته‌اند.

به گمان من، یکی از نقاط مثبت سال ۹۸ در کنار همه تلخی ها شاید این بود که حماسه حضور ارتش و نیروهای مسلح را جلایی دوباره بخشید تا همه نقشه‌های کژاندیشان و بدخواهانی که به دنبال ایجاد فاصله بین مردم و نیروهای مسلح جان برکفشان بودند، بر آب دهد.

همه می‎دانند هرجا پای منافع ملی به میان بیاید ارتش با کسی شوخی ندارد. چه در زلزله سرپل، چه در سیل خوزستان و سیستان و چه در دفاع از کیان و چه در دفاع از سلامت، هرجا مردم نیاز به کمک داشتند ارتش زودتر از همه آنجا بوده است و همین، ارتش ما را به مردمی‌ترین ارتش دنیا تبدیل کرده است.

 

حالا اما در کوران بدخواهی ها و بدطینتی‌ها و بدذاتی‌های حکومت‌های جنگلی استکباری، که روز به روز حلقه را بر ملت ایران تنگ تر می‌کنند، ارتش بیش از هر وظیفه‌ای، رسالتی بزرگ را بر دوش دارد و آن امر ولی امر است برای قوی شدن.

قوی شدن ارتش جمهوری اسلامی ایران بدون شک از جنس دیگری است. چون نهادی است که بالیدنش و قوی‌تر شدنش الهام بخش ملت خواهد بود. ملتی که به وجود چنین ارتشی افتخار می‌کند و به خود می‌بالد.

در پایان ضمن تبریک روز ارتش به محضر فرماندهی معظم کل قوا و همه دلاورمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران، یاد و خاطر شهدای ۸ سال دفاع مقدس به ویژه سرداران و امیران ارتش را گرامی می داریم و از درگاه خداوند منان توفیق خدمت در مسیر اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی را برای همه برادرانمان در ارتش خواستاریم.

تبریک وزیر کشور به مناسبت روز ارتش

همچنین ایلنا نوشت: عبدالرضا رحمانی فضلی در پیامی ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران را به فرمانده کل قوا و همه ارتشیان ایثارگر کشور تبریک گفت و یاد و خاطره شکوهمند و حماسه ساز شهدای انقلاب اسلامی و شهدای دفاع مقدس به ویژه سرداران و امیران سرافراز نیروهای مسلح را گرامی داشت.

وی در این پیام و از خداوند منان سربلندی و عزت پرجلال ارتش جمهوری اسلامی ایران را خواستار شد و اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران مظهر قدرت و اقتدار ملی کشورمان است که همواره با بینش الهی و بصیرت انقلابی به جانفشانی در دفاع از کیان ارضی و اعتقادی میهن عزیزمان پرداخته است.

وزیر کشور تصریح کرد: ارتش مانند حصنی مستحکم ضمن ایجاد قوت قلب در میان مردم و برقراری آرامش و امنیت در مقابله با هرگونه تعرض و تعدی به کشوراز سوی دشمنان، در عرصه های مختلف داخلی نیز همچون سربازان متواضع، خدوم و ایثارگر به یاری هموطنان شتافته است و در بحران‌ها و مشکلات مختلف جلوه‌های زیبایی از عطوفت و مهربانی و همدمی با مردم را به خوبی به نمایش گذاشته است.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: در جریان بحران اخیر بیماری کرونا، ارتش جمهوری اسلامی ایران با نشان دادن اقتدار و قدرت همه جانبه خود، همراه و همگام با سایر قوای نظامی، مأمن و مرهمی برای آلام و نگرانی های مردم بود و صحنه‌هایی مقتدرانه و با صلابت از خدمت صادقانه و مشفقانه را خلق کرد.

وی تاکید کرد: ارتشیان عزتمند ایران اسلامی علاوه بر بذل جان خود در پاسداشت منزلت هموطنان خویش، بارها در خدمت به مردم نشان دادند که روح خود را نیز در مسیر خدمت به مردم به اوج معنویت و تعالی رسانده اند و خالصانه جلوه‌های بی بدیلی از ظرفیت‌های والا و ارزش‌های متعالی جامعه اسلامی را به نمایش گذاشتند و مرهون به نامگذاری «نمایشگاه ارزش‌های اسلامی» از سوی فرمانده معظم کل قوا شدند.

وزیر کشور افزود: امیدبخشی به جامعه، اطمینان آفرینی در میان مردم و تعهد به آرمان های والای جامعه اسلامی از جلوه های عظمت و مکنت ارتش جمهوری اسلامی ایران است که وجه تمایزش با سایر قوای نظامی در جهان است.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه