ارسال به دیگران پرینت

ترامپ بازگشایی آمریکا را به تصمیم فرمانداران ایالتی واگذار کرد

رئیس جمهوری آمریکا که می‌گفت برای بازگشایی اقتصاد کشور اختیار تام دارد، اکنون با رونمایی از سه فاز برای این کار، تصمیم نهایی را به عهده فرمانداران ایالت‌ها گذاشت.


ترامپ بازگشایی آمریکا را به تصمیم فرمانداران ایالتی واگذار کرد

رئیس جمهوری آمریکا که می‌گفت برای بازگشایی اقتصاد کشور اختیار تام دارد، اکنون با رونمایی از سه فاز برای این کار، تصمیم نهایی را به عهده فرمانداران ایالت‌ها گذاشت.

دونالد ترامپ عصر پنج‌شنبه در نشست خبری روزانه خود درباره کووید-۱۹ در ایالات متحده آمریکا که اکنون به نظر می‌رسد اتحادی ندارند و با دولت فدرال هم اختلاف نظر جدی دارند، این مطلب را مطرح کرد.

در دستورالعملی که کاخ سفید ساعاتی پیش از این هم منتشر کرد، زمان مشخصی برای پایان دادن به فاصله اجتماعی یا فیزیکی مطرح نشده است.

در حالی که فرمانداران برخی ایالت‌ها همچون کنتیتک و نیویورک، قرنطینه و تعطیلی مشاغل غیرضروری را برای یک ماه دیگر تا ۱۵ ماه مه تمدید کرده‌اند.

رئیس جمهوری آمریکا که این روزها تحت فشار شدید افزایش بیکاری در کشور و درخواست نزدیک به ۲۳ میلیون بیمه بیکاری مواجه شده و شعار آمریکا اول را اینک در آمار مبتلایان به کرونا و زیان شدید اقتصادی محقق ساخته است، گفت: کشور ما در یک نبرد تاریخی با دشمن نامرئی درگیر است.

ترامپ با بیان اینکه یک ویروس از سرزمین‌های دور به ناحق جان هزاران آمریکایی را گرفته است، افزود: ما به عنوان یک خانواده ملی، سوگوار هستیم. در هفته‌ها و ماه‌های گذشته آمریکایی‌ها در یک فداکاری ملی برای متوقف کردن گسترش این بیماری وحشتناک به هم پیوسته‌اند.

وی بر بازگشایی کشور تاکید کرد و گفت این همان کاری است که باید انجام دهیم. آمریکا می‌خواهد باز باشد و همان‌طور که اخیرا گفته‌ام، بستن کشور یک راه حل پایدار طولانی مدت نیست.

رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه همراه با حفظ سلامت شهروندان، باید سلامت و عملکرد اقتصادی را هم حفظ کنیم، افزود: قفل طولانی مدت اقتصاد عوارض زیادی را همچون سوء مصرف مواد مخدر، سوء مصرف الکل، خودکشی، بیماری قلبی و بسیاری از ابعاد دیگر جسمی و روحی در پی خواهد داشت.

ترامپ ادامه داد: دستورالعمل‌های جدید فدرال به فرمانداران این امکان را می‌دهد تا نسبت به بازگشایی ایالت‌های خود با رویکردی مرحله به مرحله اقدام کنند. این استراتژی مبتنی بر داده‌های سخت و اثبات شدنی است.

رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه شرایط ایالت‌ها در همه‌گیری ویروس کرونا متفاوت است، گفت: اکنون ما از اوج ابتلا به این بیماری گذشته‌ایم و ما بار دیگر زندگی را از سر می‌گیریم. این یک روند تدریجی است و در ایالت‌های مختلف متفاوت است. محدودیت‌ها می‌توانند همچنان کاهش یابند و از بین بروند.

ترامپ در عین حال از شهروندان خواست تا تسلیحات خود را در مبارزه با این دشمن به کار گیرند و افزود: بهداشت جدی و در صورت امکان دورکاری. اگر بیمار هستید در خانه بمانید و فاصله اجتماعی را حفظ و سرویس‌های متداول را ضد عفونی کنید.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده، ایالات متحده تا این ساعت، ۶۶۲ هزار و ۴۵ نفر مبتلا به کووید-۱۹ شناسایی شده‌اند و تعداد ۲۹ هزار نفر هم جان خود را از دست داده‌اند.

کارشناسان بهداشتی آمریکا پیش بینی کرده بودند در صورت تداوم این ویروس احتمال جان باختن بیش از ۱۰۰ هزار نفر وجود دارد اما اکنون ترامپ خرسند است که این احتمال محقق نخواهد شد و نزدیک به ۶۰ هزار نفر خواهد بود.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه