ارسال به دیگران پرینت

اخبار خودرو

مشوق های دولت چین برای کاهش اثرات منفی ویروس کرونا بر فروش خودرو

دولت چین برای تشویق مردم به خرید خودرو پس از همه‌گیری ویروس کرونا، مشوق‌های مختلفی را در دست اقدام دارد تا فروش خودرو دوباره به وضعیت سابق برگردد.

مشوق های دولت چین برای کاهش اثرات منفی ویروس کرونا بر فروش خودرو

صنعت خودروسازی چین نیز مانند اکثر بازارهای جهان، به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا فلج شده و دولت این کشور به‌دنبال راه‌هایی برای تشویق مردم برای شروع دوباره خرید خودرو است. 

car china / خودرو چین

به گزارش سی‌ان‌ان، تا این مرحله از سال جاری باید در چین بیش از ۶ میلیون دستگاه خودرو جدید فروخته می‌شد؛ اما به دلیل تعطیلی سراسری در این کشور، تاکنون در سال ۲۰۲۰ حدود ۳/۷ میلیون دستگاه خودروی جدید تحویل داده شده است. ماه فوریه با تنها ۳۱۰،۰۰۰ دستگاه خودروی فروخته شده‌، به‌ویژه دردناک بود که افت ۷۹ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد. در ماه مارس وضعیت رو به بهبود گذاشت و میزان فروش به ۱/۴۳ میلیون دستگاه رسید، اما با این وجود هنوز هم افت ۴۳ درصدی نسبت به مارس ۲۰۱۹ ثبت شد. 

ماه گذشته، دولت چین اعلام کرد که یارانه‌ها و معافیت‌های مالیاتی را برای خودروهای مصرف‌کننده انرژی‌های نو تا دو سال دیگر تمدید خواهد کرد؛ سال گذشته دولت چین در چرخشی چشمگیر شروع به کاهش این مشوق‌ها کرده بود. وسایل نقلیه مصرف‌کننده انرژی نو از جمله خودروهای الکتریکی، پلاگین هیبریدی و خودروهای هیدروژنی در تلاش هستند تا خانه‌هایی را در سراسر این کشور پیدا کنند و در ماه مارس، تنها ۵۳،۰۰۰ دستگاه (به استثنای تسلا) فروخته شد که کاهش ۵۳ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

شماری از دولت‌های محلی نیز اقدامات لازم را برای تشویق به خرید خودرو اعلام کرده‌اند. حداقل ده‌ها شهر و استان مردم را تشویق به خرید خودرو کرده‌اند و این به‌صورت ارائه یارانه‌های نقدی به ارزش ۱،۴۰۰ دلار برای خرید هر دستگاه خودرو است.

car china / خودرو چین

بسیار مهم است که چین بتواند از صنعت خودروسازی خود حمایت کند و آن را سرپا نگه دارد. بیش از ۴۰ میلیون نفر در این کشور برای مشاغل مستقیم و غیرمستقیم در بخش خودرو کار می‌کنند. هر ساله، این صنعت بیش از یک تریلیون دلار درآمد تولید می‌کند که تقریبا ۱۰ درصد از تولید چین است.

شما می‌توانید برای مقایسه مشخصات فنی انواع خودرو، گالری تصاویر و بحث و تبادل نظر پیرامون اتومبیل‌های موجود در بازار کشور از بخش محصولات زومیت استفاده کنید. انواع خودرو سایپا، ایران خودرو، محصولات پژو،‌ رنو، هیوندا، کیا، MVM و دیگر برندهای فعال در بازار کشور را در این بخش خواهید یافت.

 

منبع : زومیت
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه