ارسال به دیگران پرینت

کالای فروخته شده، پس گرفته نمی شود

رئیس اتاق اصناف تهران تصریح کرد: صنوف برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به هیچ وجه کالای فروخته شده را از مشتریان پس نگیرند.

کالای فروخته شده، پس گرفته نمی شود

قاسم نوده فرهانی روز چهارشنبه  افزود: ممکن است کالای عودتی به ویروس کرونا آلوده شده باشد و از این طریق به دیگران منتقل شود.

وی اعلام کرد: اصناف علاوه بر رعایت اصول بهداشتی و استفاده از ماسک، دستکش و محلول های ضدعفونی باید فاصله دو متری با مشتریان را لحاظ کنند.

رئیس اتاق اصناف تهران با بیان اینکه تمامی اصناف تهران به دستگاه کارت خوان مجهز هستند، گفت: صاحبان مغازه ها برای پیشگیری از کرونا صنوف حق کارت کشیدن را ندارند و شهروندان پس از خرید کالای مورد نیاز برای پرداخت هزینه باید خود از دستگاه های کارت خوان استفاده کنند.

وی تصریح کرد: واحدهای صنفی حتماً باید بصورت مداوم ضدعفونی شود و اگر اصول بهداشتی در یک واحد صنفی رعایت نشود، بلافاصله پلمب می شود.  

تعطیلی پاساژهای تهران ادامه دارد

نوده فرهانی همچنین در خصوص آغاز بکار اصناف تهران گفت: صاحبان اصناف تهران که اطلاعات خود را در سامانه الکترونیکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ثبت و فرم تعهدنامه رعایت دستورالعمل بهداشتی را امضا کرده اند، می توانند فعالیت خود را از روز شنبه (٣٠ فروردین ماه جاری) آغاز کنند.

وی افزود: تعطیلی پاساژها فعلا ادامه دارد اما مقرر شد برای پاساژها ضوابط و پروتکل بهداشتی خاص تدوین و در هفته آینده ابلاغ شود تا این بخش از اصناف نیز امکان فعالیت داشته باشند.

نوده فرهانی تاکید کرد: اصنافی که در مقابله با کرونا کم خطر اعلام شده تا ساعت ۲۴ روز پنجشنبه  (۲۸ فروردین ماه جاری) فرصت دارند در سامانه  salamat.gov.ir ثبت نام کنند.

براساس آخرین گزارش منتشر شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجموع مبتلایان به ویروس کرونا تا ظهر روز ۲۷ فروردین به ۷۶ هزار و ۳۸۹ نفر در کشور رسید که از این تعداد ۴ هزار و ۷۷۷ نفر جان خود را از دست دادند و ۴۹ هزار و ۹۹۳ نفر بهبود یافته اند.

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه