ارسال به دیگران پرینت

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تشریح کرد؛

کرونا چه میزان قیمت خودرو را کاهش داد

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو گفت: با شیوع ویروس کرونا از اواسط اسفندماه، معاملات خودرو بسیار کاهش یافت و همین منجر به ارزان شدن ۵ تا ۱۰ میلیون تومانی خودرو شد.


کرونا چه میزان قیمت خودرو را کاهش داد

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو،درباره وضعیت بازار خودرو و قیمت‌ها پس از شیوع ویروس کووید ۱۹ توضیح داد:

با ورود ویروس کرونا به ایران از اوایل اسفندماه بازار خودرو هم رو به تعطیلی رفت و چون خریداران زمان را برای خرید خودرو مناسب نمی‌دیدند، تقریبا تقاضا برای خرید وجود نداشت. فروردین ماه هم بازار تا آخر ماه تعطیل است و مراجعه کننده به نمایشگاه‌های خودرو وجود ندارد به همین دلیل قیمت‌ها از هفته آخر اسفند تغییری نکرده‌است.

موتمنی با اشاره به مشاهده قیمت‌هایی نظیر ۶۵ و ۷۰ میلیون تومان برای پراید در فضای مجازی گفت: در شرایطی که نمایشگاه‌های خودرو و مراکز تعویض و ثبت پلاک تعطیل است و معامله‌ای صورت نمی‌گیرد، انتشار قیمت‌های بالا از سوی برخی سایت‌ها غیر واقعی بوده و از سوی سودجویانی صورت می‌گیرد که به دنبال فروش خودروهای خود هستند و می‌خواهند، بازار سازی کنند.

او با تاکید بر اینکه قیمت‌های بالای اعلام شده برای خودرو کاذب است، افزود: قیمت‌ها تا شنبه که بازار بازگشایی شده و فعالیت خود را آغاز می‌کند، مشخص نمی‌شود بنابراین مردم باید آگاه باشند و از خرید خودرو در شرایط تعطیلی بپرهیزند چرا که مراکز ثبت پلاک تعطیل هستند و امکان وجود مشکلات حقوقی و سند در این خودروها زیاد است.

موتمنی در خصوص بازگشایی نمایشگاه‌های خودرو اعلام کرد: این صنف، پیش از این جزو مشاغل پرخطر بود اما با مصوبه ستاد ملی کرونا جزو مشاغل کم‌خطر اعلام شده و اجازه بازگشایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ۳۰ فروردین را پیدا کردند.

او افزود: تعدادی از شرکت‌های خودروساز به نمایندگی‌های خود به تعداد کافی خودرو تحویل داده‌اند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو با اشاره به افزایش قیمت خودرو از اواسط دی ماه که تا اواخر بهمن ادامه یافت، گفت: بازار خودرو هم مانند همه بازار‌ها زمانی که با عدم تعادل میان عرضه و تقاضا روبرو می‌شود، دچار افزایش قیمت خواهد شد. این افزایش قیمت هم بیش از هرچیز به نفع واسطه‌ها و سودجویان این بازار است که مشتری سرمایه‌ای خودرو هستند نه مشتری مصرفی خودرو.

این فعال اقتصادی خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد کسانی که به ثبت نام و خرید مستقیم خودرو از شرکت‌ها می‌پردازند، با سود ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان می‌فروشند.

موتمنی افزود: همه متقاضیان خودرو امکان ثبت نام و خرید از کارخانه ندارند و مجبورند از سطح بازار به تهیه خودروی مورد نیاز خود بپردازند و نیاز این دسته از افراد را همان کسانی تامین می‌کنند که موفق به خرید خودرو از کارخانه با قیمت‌های بسیار پایین‌تر  شده اند و همین افراد به کنترل بازار می‌پردازند.

منبع : برنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه