ارسال به دیگران پرینت

پیام اتحادیه عرب به سران جهان درباره فلسطین

دبیرکل اتحادیه عرب با ارسال پیام‌هایی برای برخی از سران جهان نسبت به شرایط اراضی فلسطینی‌ها در سایه شیوع کرونا و سوء استفاده رژیم صهیونیستی از این وضعیت فوق‌العاده جهانی برای اجرای طرح‌های توسعه‌طلبانه خود هشدار داد.

پیام اتحادیه عرب به سران جهان درباره فلسطین

به نوشته روزنامه الیوم السابع چاپ مصر، اتحادیه عرب امروز (دوشنبه) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که احمد ابوالغیط، دبیرکل این اتحادیه با ارسال نامه‌هایی برای برخی از سران جهان از جمله دبیرکل سازمان ملل و وزرای خارجه آمریکا، روسیه، فرانسه، انگلیس، چین و آلمان و نیز مسؤول سیاست خارجه اتحادیه اروپا نسبت به شرایط خطرناک مناطق فلسطینی‌ها در سایه شیوع ویروس کرونا و اینکه رژیم صهیونیستی ازاین بحران برای اجرای طرح‌های خود در الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری، توسعه شهرک‌سازی‌ها و نیز به کنترل یافتن بر ساکنان قدس شرقی استفاده می‌کند، هشدار داد.

 در ادامه این بیانیه آمده است، ابوالغیط در نامه‌های خود نسبت به رویکرد خطرناک و علنی رهبران اسرائیلی به ویژه حزب لیکود در استفاده از شرایط اضطراری جهانی به دلیل شیوع ویروس کرونا برای توسعه شهرک‌سازی‌ها و تلاش برای ایجاد شرایطی تازه در این مناطق به ویژه در قدس شرقی و اطراف آن هشدار داد.

دبیرکل اتحادیه عرب تاکید کرد: خطرناک‌ترین مساله در این زمینه تلاش‌های احزاب راستگرای اسرائیلی در سوء استفاده از توجه جهان به کرونا برای اجرای طرح‌های الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به ویژه در منطقه غور اردن به اراضی اشغالی هستند.

همچنین در این پیام ها به مشکلات اقتصادی که فلسطینی‌ها پیش از شیوع کرونا با آن مواجه بودند و تشدید این مشکلات با آغاز بحران کرونا پرداخت و تاکید کرد: سیاست‌های اسرائیل خطر بالا گرفتن این شرایط شکننده و آماده فروپاشی را به دنبال دارد.

ابوالغیط در این پیام ها از وزرا و مسؤولان بین‌المللی خواست تمام تلاش خود را انجام دهند تا اسرائیل را مجبور کنند از این سیاست‌های خطرناک خود دست بردارد و به این ترتیب تضمین شود شرایط در فلسطین و اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی در بیرون این اراضی تثبیت شده و این شرایط با توجه به پیامدهای بهداشتی، اجتماعی و اقتصادی کرونا بدتر نشود.

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه