ارسال به دیگران پرینت

مرگ گربه "سه‌ شیرها"

پیتر بونتی که به دلیل واکنش‌های سریعش در دوران فوتبالی به گربه معروف بود در جریان دو دهه حضور در چلسی ۲۰۰ کلین‌شیت به نام خود ثبت و علاوه بر این، هفت بار پیراهن تیم ملی انگلیس را بر تن کرد.

 مرگ گربه "سه‌ شیرها"

دروازه‌بان اسبق باشگاه چلسی و تیم ملی انگلیس پس از مبارزه طولانی با بیماری، در سن ۷۸ سالگی درگذشت.

 پیتر بونتی که به دلیل واکنش‌های سریعش در دوران فوتبالی به گربه معروف بود، در دو دوره در فاصله سال‌های ۱۹۶۰ تا ۱۹۷۹ در مجموع ۷۲۹ بار برای آبی‌های لندن به میدان رفت.

وی علاوه بر این، پس از ران هریس مدافع اسبق این تیم، در رده دوم بیشترین تعداد بازی با پیراهن چلسی قرار دارد.

باشگاه چلسی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: مجموعه چلسی با قلبی آکنده از اندوه درگذشت پیتر بونتی یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان خود را اعلام می‌کند.

بونتی در جریان دو دهه حضور در چلسی ۲۰۰ کلین‌شیت به نام خود ثبت و علاوه بر این، هفت بار پیراهن تیم ملی انگلیس را بر تن کرد.

وی در تیمی که در سال ۱۹۶۶ جام جهانی را بالای سر برد، گلر ذخیره گوردون بنکس بود اما در آن تورنمنت هرگز موفق به حضور در قفس توری سه شیرها نشد.

با این حال، وی مقصر شکست این تیم در یک چهارم نهایی جام جهانی ۱۹۷۰ لقب گرفت؛ جایی که انگلیس در نیمه دوم با نتیجه ۲ بر صفر پیش بود اما در نهایت با نتیجه سه بر ۲ تن به شکست داد؛ او پس از آنکه بنکس به دلیل مسمومیت غذایی از بازی خارج شد، جای وی را درون دروازه سه شیرها گرفت.

بونتی پس از بازنشستگی به عنوان مربی دروازه‌بان‌ها در تیم ملی انگلیس و باشگاه‌های چلسی، نیوکاسل، فولام و منچسترسیتی فعالیت کرد.

 
 
 
منبع : فرارو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه