ارسال به دیگران پرینت

تداوم ناسازگاری جام جم با شهردار تهران

مطهره شفیعی: باز هم چالش صداوسیما با شهرداری تهران و این بار درباره موضوع قدیمی بدهی شهرداری که برای شهردار فعلی به یادگار مانده و شهرداری توان پرداخت این بدهی را در فرصت کوتاه ندارد. البته رفتار تخریبی و جهت‌دار با شهرداری تهران به یک مورد خلاصه نمی‌شود و بارها تکرار شده است مانند دی ماه سال گذشته که کلیپی تقطیع شده از صحبت‌های محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در فضای مجازی منتشر شد که در آن کلیپ هاشمی علت کاهش جسارت مدیران فعلی شهرداری را برخورد دستگاه‌های نظارتی با تصمیماتی می‌داند که در گذشته هم وجود داشته اما با آن برخورد نمی‌شده و این کار موجب محافظه‌کاری مدیران شده است. نکته جالب این کلیپ اما آن است که دلایل تفاوت جسارت شهردار گذشته و فعلی تهران از آن سانسور شده است. همچنین در این کلیپ پاسخ‌های هاشمی به سوالات جهت‌دار مجری صداوسیما در تخریب حناچی بریده و حذف شده است. رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به سوالات جهت‌دار مجری که سعی بر دفاع و حمایت از شهردار اسبق تهران داشت، گفت: می‌خواهید شهردار دیگری را تبلیغ کنید، شهردار ما را نکوبید. وی همچنین در خصوص آلودگی هوای شهر تهران خطاب به مجری یادآور شد: مسئولیت شهرداری در رفع آلودگی هوای تهران 25 درصد است، اگر جای شما بودم 75 درصد باقی مانده را بیشتر پیگیری می‌کردم. در فروردین سال جاری هم صداوسیما هجمه دیگری به شهردار تهران داشت. حناچی یادداشتی برای گاردین یکی از روزنامه‌های مطرح بریتانیا نوشت. عنوان این یادداشت چنین بود: «تحریم‌ها ایران را در مقابله با ویروس کرونا فلج می‌کند». پس از آن سید‌مهرداد سیدمهدی رئیس خبرگزاری صداوسیما با انتشار توئیتی نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و نوشت: «در41 سال گذشته ملت ایران در سخت‌ترین شرایط قد خم نکرد و عزتمندانه ایستاد. حالا برای یک روزنامه انگلیسی! یادداشت ارسال می‌کنیم که تحریم‌ها ما را در مبارزه با کرونا فلج کرده! این ادبیات توهین به کادر درمانی، دستگاه‌های مختلف، گروه‌های جهادی، واحد‌های تولیدی و همه مردم است.»

تداوم ناسازگاری جام جم با شهردار تهران

کنایه حناچی به دلاوری

در شهریور 1396 سکان اداره شهر به دست لیست امیدی‌ها افتاد و شورای پنجم فعالیت خود را آغاز کرد. از زمان روی کار آمدن مدیریت جدید یکی از موضوعاتی که مدام مطرح می‌شود، نبود پول و بدهی شهرداری است. مورد اخیر چالش صداوسیما با شهرداری تهران چنین بود که حناچی به برنامه تهران 20 دعوت شد و در بخشی از این برنامه دلاوری که مجری بود درباره عملکرد شهرداری به موضوعاتی اشاره کرد که سبب شد حناچی خطاب به او بگوید: «یعنی شما نمی‌دانید ما در شهرداری با چه مشکلاتی مواجه هستیم؟» و سپس توضیح داد: «با بدهی انباشته بیش از 50 هزار میلیاردی مواجه هستیم تا بخشی از آن را پرداخت نکنیم نمی‌توانیم از تسهیلات جدید استفاده کنیم». دلاوری درصدد پایان دادن به اظهارات شهردار تهران بود که حناچی گفت: ‌«شما در سوئیس زندگی نمی‌کنید و در ایران حضور دارید پس باید با مشکلات ما مواجه باشید و سوالات‌تان در چارچوب آن باشد». شهردار تهران بار دیگر تاکید کرد: « ما مواجه با 50 هزار میلیارد بدهی هستیم؛ بدهی انباشته‌ای که باید بخشی از آن را بپردازیم». حناچی ادامه داد: «50 هزار میلیارد بدهی است و ما هر چه می‌دهیم، بهره این تسهیلات است».

تاکید همیشگی بر 50 هزار میلیارد بدهی

50 هزار میلیارد بدهی‌ای که حناچی به آن اشاره کرد موضوع جدیدی نیست که او بخواهد در نوروز 99 از آن انتقاد کند. در خرداد سال گذشته هم پیروز حناچی، شهردار تهران در برنامه دستخط تخمین خود از میزان بدهی شهرداری را بالای 50 هزار میلیارد عنوان کرد. در تیر 98 شهردار تهران با بیان اینکه ما به‌دنبال حرکت در چارچوب برنامه‌های ابلاغی هستیم، اذعان کرد: در صورتی که فعالیت‌های شهرداری تهران در راستای برنامه‌ها پیگیری می‌شد در حال حاضر ما با 50 هزار میلیارد تومان بدهی مواجه نبودیم. در مرداد همان سال بود که شهردار تهران تصریح کرد: هم‌اکنون شهرداری تهران مبلغی نزدیک به 50 هزار میلیارد تومان بدهی دارد و ما در شهرداری تهران سیاست‌های خود را بر مبنای صرفه‌جویی اقتصادی دنبال می‌کنیم و... .

قالیباف و حناچی مناظره کنند

نکته قابل‌‌توجه آنکه قالیباف بدهی شهرداری را 16 هزار میلیارد می‌داند و بدهی بیش از 50 هزار میلیارد را نمی‌پذیرد که در این راستا برخی پیشنهاد مناظره شهرداران فعلی و قدیم را مطرح می‌کنند. حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهور در صفحه توئیتر خود در رابطه با پیشنهاد یک مجری تلویزیون برای مناظره پیروز حناچی و محمدباقر قالیباف نوشت: «‌اگر کارمند سازمان باشید نمی‌توانید حتی در خارج از سازمان هم بدون مجوز سازمان مناظره‌ای را ترتیب دهید؛ اما اگر کارمند سازمان نباشید می‌توانید آتش‌به‌اختیار عمل کنید. اگر دو‌ طرف بپذیرند یکی از جذاب‌ترین مناظره‌ها خواهد شد به‌خصوص اگر قبل از انتخابات هیأت رئیسه مجلس جدید باشد».

منبع : آرمان ملی
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه