ارسال به دیگران پرینت

توقف ۹۰ درصد هواپیماها در پارکینگ فرودگاه‌ها

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: در هفته‌ای که گذشت نیز خبری از بسته حمایتی دولت از شرکت‌های هواپیمایی نبود و باید زودتر چاره‌ای اندیشید تا شرکت‌ها بتوانند حقوق پرسنل خود را بپردازند.

توقف ۹۰ درصد هواپیماها در پارکینگ فرودگاه‌ها

مقصود اسعدی سامانی، اظهار داشت: پیش از این اعلام شد در قالب بسته حمایتی ۸ هزار میلیارد تومانی دولت از حمل و نقل قرار است از شرکت‌های حمل و نقلی در انواع مدل‌ها حمایت شود که یکی از این حمایت‌ها، حمایت از شرکت‌های هواپیمایی به دلیل کاهش شدید سفرها و توقف پرواز ۹۰ درصد هواپیماها بود.

وی ادامه داد: به دلیل شیوع کرونا در کشور بسیاری از مردم طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا از انجام سفر خودداری می‌کنند و همین امر موجب زمین گیری بخش حمل و نقل در همه مدل‌ها و خصوصا حمل و نقل هوایی شده است که البته در اغلب نقاط دنیا به دلیل شیوع کرونا بخش حمل و نقل خسارت و زیان جدی دیده است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: به هر حال دولت وعده داده است از کسب و کارهای آسیب پذیر در کرونا حمایت کند، در این راستا مقرر است به شرکت‌های هواپیمایی نیز در قالب بسته‌های حمایتی کمک کند. در هفته‌ای که گذشت پیگیری‌ها از وزارت راه و شهرسازی و دولت انجام شد اما هنوز به نتیجه نرسیده است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان این که فقط ۱۰ درصد از هواپیماهای ناوگان پرواز می‌کنند و حدود ۹۰ درصد متوقف هستند گفت: این هواپیماها در پارکینگ‌های فرودگاه‌های مختلف کشور پارک هستند. از نظر جای پارک مشکلی وجود ندارد اما امیدواریم شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نیز در حوزه اجاره پارکینگ‌ها با شرکت‌های هواپیمایی همکاری کامل داشته باشند.

وی افزود: پیش از این نیز اعلام کردیم که مشکلات حمل و نقل هوایی در دوران شیوع کرونا زیاد است، ضمن آن که در نامه‌ای به دولت درخواست اجرای مواردی نظیر تعویق وصول عوارض شهرداری‌ها، تعویق طلب شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، مهلت دهی در پرداخت اقساط تسهیلات صندوق توسعه ملی، معافیت چند ماهه در پرداخت سهم بیمه کارفرماها، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به شرکت‌ها و مهلت دهی شرکت فرودگاه‌ها به شرکت‌های هواپیمایی مورد توجه باشد.

طبق اعلام انجمن شرکت‌های هواپیمایی زیان شرکت‌ها به دلیل توقف پروازها به دلیل شیوع کرونا تا ۱۵ فروردین ۹۹ رقم ۳ هزار میلیارد تومان اعلام شد.

 

منبع : مشرق
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه