ارسال به دیگران پرینت

رئیس دپارتمان تغذیه بیمارستان مسیح دانشوری :

تنوع غذایی به پیشگیری از کرونا کمک می‌کند

منصور رضایی با اشاره به لزوم تنوع در وعده‌های غذایی به برخی بایدها و نبایدهای غذایی برای مقابله با کرونا اشاره کرد.

تنوع غذایی به پیشگیری از کرونا کمک می‌کند

منصور رضایی، رئیس دپارتمان تغذیه بیمارستان مسیح دانشوری، با اشاره به لزوم تقویت سیستم ایمنی بدن در ایام کرونایی گفت: اگر سیستم ایمنی بدن را تقویت کنیم، به کرونا مبتلا نمی‌شویم و در صورت ابتلا، علایم خفیف و طول درمان آن هم کمتر خواهد بود. چراکه تغذیه صحیح، عوارض داروهای مصرفی که مبتلایان به کرونا استفاده می‌کنند را کاهش می‌دهد.

او افزود: مصرف انواع لبنیات کم چرب شامل شیر به همراه خرما و عسل، ماست و پنیر کم نمک، تخم مرغ، حبوبات، آجیل‌ها، انواع سبزیجات به شرط شست‌و شو و ضدعفونی و تا حد ممکن پخته شده، انواع میوه‌های قابل شست‌وشو و ضدعفونی شامل موز، پرتقال و نارنگی به پیشگیری از کرونا کمک می‌کند.

رضایی با بیان اینکه کرونا در کشور به سرعت در حال انتشار است، بیان کرد: باید از مصرف انواع کباب‌ها، فست فودها، نوشابه، آب میوه‌های صنعتی، قند و شکر و تخم‌مرغ عسلی دوری کنیم و به خواب منظم، نداشتن استرس، عدم هرگونه مسافرت، تغذیه مناسب و نداشتن رژیم غذایی و شست‌وشوی دست‌ها توجه داشته باشیم.

رئیس دپارتمان تغذیه بیمارستان مسیح دانشوری ادامه داد: بهداشت دست را در هر شرایط و همچنین حین پخت غذا نباید فراموش کرد تا به پیشگیری از ابتلا خود و خانواده‌مان کمک کنیم. رضایی تنوع غذایی مناسب را از آیتم های سلامت دانست که برای پیشگیری از کرونا توصیه می‌شود.

منبع : برنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه