ارسال به دیگران پرینت

دانشجویان بابت تعطیلی خوابگاه در شرایط کرونایی ملزم به پرداخت اجاره بها نیستند

دانشگاه علامه طباطبایی اعلام کرد با توجه به ادامه شیوع ویروس کرونا و برخی از مصوبات صندوق رفاه دانشجویی در خصوص شرایط بازپرداخت برخی از تسهیلات داده شده به دانشجویان و پیرو بخشنامه این صندوق، دریافت اجاره بها از دانشجویان ساکن در خوابگاه به نسبت مدت حضور و سکونت در خوابگاه محاسبه و اخذ خواهد شد و دانشجویان بابت ایام تعطیل دانشگاه و خوابگاه (به دلیل شیوع ویروس کرونا) ملزم به پرداخت اجاره بها نخواهند بود.

دانشجویان بابت تعطیلی خوابگاه در شرایط کرونایی ملزم به پرداخت اجاره بها نیستند

در همین راستا معاونت دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی نیز با انتشار اطلاعیه ای برنامه های این معاونت در زمینه خدمات دانشجویی از جمله شرایط باز پرداخت تسهیلات دانشجویی در قالب وام، اجاره بهای خوابگاه های دانشجویی و دیگر خدمات به دانشجویان و فارغ التحصیلان را تشریح کرد.

در این اطلاعیه آمده است که در حال حاضر مبلغ پرداختی بابت خوابگاه در دستور کار هیئت رئیسه دانشگاه قرار دارد و مصوبه مورد نظر در خصوص بستانکاری دانشجویان به حساب آنها لحاظ خواهد شد.

همچنین دربارۀ بازپرداخت وام های دانشجویی دوران تحصیل که سررسید آنها فرا رسیده است، آمده است: در راستای حمایت از دانش آموختگان، سررسید تسهیلات دانشجویی از ابتدای اسفند ماه ۱۳۹۸ تا پایان اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ به مدت ۳ ماه تمدید شده است.

معاونت دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی در ارتباط با اینکه آیا برای نیمسال دوم تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ امکان ثبت درخواست وام دانشجویی وجود دارد؟ اعلام کرده است که مهلت ثبت نام وام های دانشجویی برای مرتبه دوم و تا تاریخ ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ تمدید شده است.

در ارتباط با نحوه پرداخت شهریه های دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی در ترم جاری هم مورد توجه این معاونت بوده که طی آن اعلام شده است، این مورد از اختیارات هیئت امنای دانشگاه است. پس از بررسی های لازم، حسب مورد تصمیماتی در چارچوب اختیارات قانونی توسط هیئت امنا اتخاذ و به اطلاع دانشجویان خواهد رسید.

در ادامه اطلاعیه معاونت دانشجویی آمده است: با توجه به بخشنامه های ابلاغ شده از وزارت علوم و همچنین بخشنامه رئیس دانشگاه، ارائه خدمات دانشجویی در ایام اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، ارائه خدمت در اداره های ذیل این حوزه از جمله اداره خوابگاه ها، تغذیه و رفاه دانشجویان به صورت شیفت بندی است و پیرو بخشنامه رئیس دانشگاه این ادارات به منظور انجام امور تسویه حساب فارغ التحصیلان، حضور خواهند داشت.

درخواست مؤکد از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه این است که به منظور حفظ سلامتی خود و کمک به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا تا حد امکان این امور را به بعد از کنترل شیوع ویروس موکول کنند و یا از طریق غیرحضوری فرایند را پیگیری کنند.

در ارتباط با امکان ارتباط با مرکز مشاوره دانشگاه در ایام شیوع ویروس کرونا نیز آمده است؛ با توجه به محدود شدن ارائه برخی از خدمات حضوری در دانشگاه، مرکز مشاوره و بهداشت روان دانشگاه با استفاده از ظرفیت های بالای خود در ارائه خدمات تخصصی به اعضای دانشگاه و با هدف ارائه تسهیلات و خدماتی بدون مراجعه حضوری به مرکز مشاوره، اقدام به راه اندازی سامانه مشاوره آنلاین و آنکال نموده است.

 این سامانه با تیم مجرب کارشناسان و داوطلبان خدمت به صورت روزانه به خانواده دانشگاهی اعم از استاد، کارمند و دانشجو ارائه خدمت می کند و تهیه برنامه های آگاهی بخش برای مقابله با ویروس کرونا برای عموم جامعه با هماهنگی با مرکز مشاوره وزارت عتف از دیگر فعالیت های مرکز مشاوره دانشگاه است.

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه