ارسال به دیگران پرینت

چشم انداز وضعیت خودرو در سال ۹۹

کارشناس صنعت خودرو گفت که قیمت گذاری دستوری موجب اعطای رانت به برخی افراد شد تا مبلغی بین ۵۰ تا ۶۰ هزار میلیارد تومان منفعت کسب کنند در حالی که مصرف کنندگان اصلی هیچ سودی نبردند.

چشم انداز وضعیت خودرو در سال ۹۹

امیرحسین کاکایی در گفت‌وگویی با بیان اینکه صنعت خودرو در یک دو راهی قرار دارد،اظهار کرد: صنعت خودرو در سال گذشته روی داخلی سازی فعالیت کردند و توانمندی‌های فناورانه در صنعت افزایش یافت، اما از طرفی دیگر به خاطر نحوه قیمت گذاری روی محصولات آن‌ها متضرر شدند.

کارشناس صنعت خودرو افزود: امسال خودروسازان اگر مکانیسم زیاندهی را برطرف کنند یعنی مشکل نقدینگی نداشته باشند با توجه به اینکه کارهای فناورانه را آغاز کرده و نقدینگی به آن تزریق شده می‌تواند سال بالندگی برای صنعت خودرو باشد تا بتواند هم تیراژ را بالا ببرد و هم محصول جدید وارد بازار کند. وی گفت: اگر مکانیزم مالی این صنعت اصلاح نشود قطعا صنعت خودرو آسیب می‌بیند.

کاکایی درباره تاثیر کرونا بر صنعت خودرو بیان کرد: با توجه به وارداتی بودن بخشی از قطعات خودرو در کشور شیوع کرونا می‌تواند چالشی برای صنعت خودرو باشد.

کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه باید فکر اساسی برای اقتصادی شدن صنعت خودرو صورت گیرد،خاطرنشان کرد: با این نوع قیمت گذاری دستوری دو راه بیشتر وجود ندارد یا دولت زیان صنعت خودرو که بالای ۳۰هزار میلیارد تومان است را جبران کند یا اجازه دهد قیمت‌ها در بازار آزاد شود.

وی گفت: قیمت گذاری دستوری موجب اعطای رانت به برخی افراد شد تا مبلغی بین ۵۰ تا ۶۰ هزار میلیارد تومان منفعت کسب کنند در حالی که مصرف کنندگان اصلی هیچ سودی نبردند.

کاکایی تصریح کرد: علی رغم اعمال قیمت دستوری در این صنعت، قیمت‌ها در بازار قطعا افزایش می‌یابد همانطور که کماکان نیز این چنین بوده است.

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه