ارسال به دیگران پرینت

تشخیص کووید ۱۹ از طریق صدای افراد

تیمی از دانشگاه کمبریج انگلیس نرم‌افزاری را طراحی کرده‌اند که با ضبط صدای افراد، می‌تواند در تشخیص زودهنگام کووید۱۹ موثر باشد.

تشخیص کووید ۱۹ از طریق صدای افراد

تعدادی از محققان دانشگاه کمبریج انگلیس موفق به طراحی نرم‌افزاری شده‌اند که می‌تواند از طریق صدای افراد، ابتلای آن‌ها به ویروس کرونا را تشخیص دهد.

رهبر این تیم در خصوص این نرم افزار بیان کرد:

یکی از رایج‌ترین مواردی که در مورد مبتلایان به ویروس کرونا متوجه آن شدیم، نحوه تنگی نفس آن‌ها هنگام صحبت و همچنین سرفه خشک و فواصل الگو‌های تنفس آن‌ها بود. این امر ما را بر آن داشت تا با توجه به تفاوت نوع سرفه‌ها، نرم افزاری را طراحی کنیم تا با استفاده از داده‌های به دست آمده ما را در تشخیص زودهنگام کووید ۱۹ یاری دهد؛ در حال حاضر مجموعه داده‌های صدا‌های تنفسی بسیار کم است، ما برای ایجاد الگوریتم‌های بهتری که بتوان از آن‌ها برای تشخیص زودهنگام استفاده کرد، به نمونه‌های بیشتری احتیاج داریم.

مدل‌های پیش‌بینی کننده با جمع آوری نمونه‌های بزرگی که از قبل طبقه‎بندی شده‌اند برای توسعه الگوریتم‌هایی که می‌توانند در نمونه‌های جدید اعمال شده و پیش بینی‌های لازم را انجام دهند، کار می‌کنند.

این نرم افزار در حال حاضر به صورت آنلاین است و شامل پرسشنامه‌ای در مورد سلامتی فرد از جمله اینکه آیا اقدام به انجام آزمایش کرونا کرده‌ است یا خیر؟ به همراه درخواست ارسال سه نمونه صدا از تنفس، سرفه و گفت‌وگوست که از طریق امواج ثبت شده می‌تواند افراد مبتلا را تشخیص دهد.

این برنامه موقعیت مکانی کاربران را نیز ثبت می‌کند، اگرچه نمی‌توان این مورد را وارد کنید، اما به API جغرافیایی وابسته است. نسخه‌های Android و iOS این نرم افزار به زودی در دسترس خواهد بود.

این برنامه هیچ توصیه پزشکی را ارائه نمی‌دهد و فقط داده‌هایی را برای تحقیقات جمع آوری کرده و افراد را ملزم می‌کند که با خط مشی رازداری و شرایط خدمات Google موافقت کنند. اطلاعات در این برنامه محفوظ خواهد ماند.

منبع : برنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه