ارسال به دیگران پرینت

سازمان بین‌المللی کار:‌کرونا پنج میلیون کارگر را در کشورهای عربی بیکار می‌کند

سازمان بین‌الملل کار روز سه شنبه با تاکید بر اینکه به دنبال بحران کرونا اقتصاد کشورهای توسعه‌یافته و در حال توسعه هر دو با فاجعه روبه‌رو می‌شوند، اعلام کرد که پنج میلیون کارگر در کشورهای عربی شغل خود را از دست خواهند داد.

سازمان بین‌المللی کار:‌کرونا پنج میلیون کارگر را در کشورهای عربی بیکار می‌کند

به گزارش شبکه خبری الجزیره، این سازمان بین المللی اعلام کرد: اقتصادهای توسعه‌یافته و در حال توسعه جهان هر دو به یک اندازه با فاجعه به سبب همه‌گیری ویروس کرونا روبه رو می‌شوند.

طبق اعلام این سازمان، بحران کرونا خسارت‌های شدیدی به مشاغل و ساعات کاری وارد خواهد کرد که در اثر آن ۱۹۵ میلیون شغل در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ منحل خواهد شد.

سازمان بین‌المللی کار افزود: این بحران باعث می‌شود ۵ میلیون کارگر شغل خود را در کشورهای عربی از دست بدهند. 

همچنین طبق اعلام این سازمان، ۱۲ میلیون کارگر نیز در اروپا شغل و کار خود را از دست خواهند داد.

طبق اعلام این سازمان،‌ ۱۲۵ میلون کارگر نیز در منطقه آسیا و اقیانوسیه شغل خود را از دست خواهند داد. 

کرونا که بیش از ۲۰۰ کشور جهان را درگیر کرده است به اقتصاد همه کشورهای ضرر و زیان‌های فراوانی وارد کرده است و بسیاری از مردم جهان را بیکار کرده است.

بازار کار کشورهای عرب حوزه خلیج فارس این روزها و در سایه سایه شیوع کرونا و به ویژه  کاهش شدید قیمت های نفت که منبع اصلی پولی بودجه‌های سالانه این کشورها است، با رکود شدیدی روبه‌رو شده است.

آمریکا و اسپانیا و ایتالیا نیز که آمار مبتلایان به کرونا و قربانیان آن طی روزهای اخیر روند صعودی داشته با مشکلات اقتصادی عدیده روبه رو شده و بسیاری از افراد به دنبال تعلیق فعالیت‌های اقتصادی و تجاری در این کشورها کار خود را از دست داده‌اند. 

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه