ارسال به دیگران پرینت

فنون وقت کُشی: سریال‌های «ابرقهرمانی» تماشا کنیم

سریال‌های ابرقهرمانی برای علاقه‌مندان به دنیای فانتزی گزینه مناسبی هستند ضمن آنکه دوستداران مجموعه‌های اکشن و علمی تخیلی هم از تماشای این مجموعه ها لذت می‌برند.

فنون وقت کُشی: سریال‌های «ابرقهرمانی» تماشا کنیم

هومن جعفری - بعد از تعطیلات عید! کماکان به دلیل ویروس کرونا در خانه ماندن بهترین گزینه این روزهاست. ما هم خانه نشینیم و وقت می‌کشیم و منتظر مانده ایم تا اوضاع مساعد شود که ظاهرا به این آسانی نیست. گزینه های زیادی در انتظارمان نیست مگر آنکه طوری خودمان را سرگرم کنیم. شما سریال دوست دارید؟

در این دوران می‌توانیم سرمان را با معرفی سریال‌های ابرقهرمانی گرم کنیم. سریال های ابرقهرمانی برای علاقه مندان به دنیای فانتزی گزینه مناسبی هستند ضمن آنکه دوستداران مجموعه های اکشن و علمی تخیلی هم از تماشای این مجموعه ها لذت می برند. با هم به مرور چند سریال ابرقهرمانی می پردازیم.

 

ماموران شیلد / Agents of S.H.I.E.L.D

ماموران شیلد یکی از پرطرفدارترین سریال های ابرقهرمانی سال های اخیر است. اگر دنیای مارول و اونجرزها را دنبال کرده باشید با سازمان شیلد آشنایی دارید. آنها گروهی هستند که پدیده های ماوراالطبیعه را بررسی می کنند و در صورت لزوم به مبارزه با آنها می پردازند. شلید وظیفه شناسایی ابرقهرمان های جوان و گمنام و جذب یا مهار آنها را دارد.

این سریال شش فصله، داستان تلاش های مامور کارلسون برای شناسایی ابرقهرمان های ناشناخته و جذب آنها به سیستم و تلاش گروه های رقیب برای سواستفاده از این قدرت های فراطبیعی است.

سریال خوش ساخت، تماشایی و درگیر کننده است اما نبود نقش منفی هایی به قدرت نقش منفی های سری فیلم های اونجرز سبب شده تا بینندگان این مجموعه قسمت به قسمت افت کند و از هشت میلیون به سه میلیون کاهش یابد. برای یک خانه‌نشینی کرونایی، مجموعه جذابی است.

شیلد


صاعقه / Flash

صاعقه یا فلش، یکی از جذابترین مجموعه های ابرقهرمانی است که در سال های اخیر ساخته شده است. بری آلن یک جوان با هوش و سختکوش بعد از برخورد با صاعقه، تبدیل به یک شخصیت ابرقهرمانی به نام فلش می شود که می تواند با سرعتی فراتر از هر موجود دیگری حرکت کند. او می کوشد تا همزمان با مبارزه با دنیای جرم و جنایت، پرونده قتل مادر خود را نیز پیگیری کند.

صاعقه سریال خوش ساختی است که بافت تین ایجری دارد. داستان خیلی پیچیده نیست و از روی نسخه های مشابه مثل مردعنکبوتی ساخته شده. جوانی که باید زندگی دوگانه ای داشته باشد و به صورت ناشناس به مردم کمک کند. صاعقه از سری مجموعه های ابرقهرمانی خوش ساختی است که توجه شما را با جزییات فنی جلب می کند تا داستان و گره های داستانی.

فصل ششم این مجموعه در حال پخش است و دلیلی ندارد که فکرکنیم این مجموعه به این زودی ها تعطیل شود چرا که بینندگان خود را تقریبا در رنج 3 میلیون نفر تثبیت کرده و این برای یک مجوعه به معنای موفقیت تجاری است.

صاعقه

 

کماندار / Arrow

کماندار(پیکان) بیشتر به عنوان یک اثر برگرفته از کمیک بوک در نظر گرفته می شود تا سریال ابرقهرمانی چون شخصیت اول داستان هیچ قدرت فراطبیعی ندارد اما شیوه داستان گویی و الگوهای رعایت شده در کار ما را به سمت ابرقهرمانی خواندن این مجموعه می برند. در حقیقت از این دست مجموعه ها زیادند که راوی داستان انسان هایی هستند که قدرت فراطبیعی ندارند اما هویت تعریف شده آنها مثل ابرقهرمان هاست.

کماندار داستان زندگی الیورکویین یک میلیونر نازپرورده است که در یک سفر تفریحی، با بحران غرق شدن کشتی و زندگی در یک جزیره ناشناس مواجه می شود. در حالی که همه دنیا فکر می کنند او در این سفر کشته شده، به مدت پنج سال در جزیره ای نظامی زندگی می کند و زیر نظر چند کماندو، تعلیمات نظامی می بیند و بعد به شهر خود برمی گردد تا هم پرده از راز غرق شدن کشتی خود بردارد و هم به مبارزه با جرم و جنایت بپردازد.

برخلاف اکثر ابرقهرمان ها، کماندار از کشتن گانگسترها ترسی ندارد و در عملیات های مختلف خود جسدهای بی شماری را برجای می گذارد. به زودی او تبدیل به هدف شماره یک پلیس و گروه های خلافکاری قرار می گیرد که برای او و شهر، تقشه های بعدی کشیده اند.

کماندار بدون تعارف یکی از خوش ساخت ترین و تماشایی ترین مجموعه های ساخته شده در سال های اخیر در تمام ژانرهاست. داستان این مجموعه پیچیدگی های بیشتری دارد و چرخش شخصیت ها در طول داستان اتفاقات جذابی را رقم می زند. این مجموعه در فصل هشتم به پایان اثرگذار خود رسید. اگر از کارهای اکشن خوشتان می آید، این یکی خود جنس است.

کماندار

 

بی باک / Daredevil

انتخاب لذتبخش خودم در بین تمام مجموعه های ابرقهرمانی. بی باک یا دردویل داستان مت مورداک وکیل نابینایی است که در ساعات اداری به موکلان بی گناه و بدون استطاعت کمک های حقوقی ارائه می دهد و در ساعات غیراداری با عنوان بی باک، به مبارزه با جنایت ها می پردازد.

بدون تعارف، بی باک یکی از بهترین مجموعه های اکشنی است که در تمام عمرم دیدم و از آن لذت بردم. این داستان سه فصلی، که متاسفانه ادامه پیدا نکرد تا در قابل سریال مدافعان پیش برود، نبردهای دیدنی این وکیل ماهر با انواع و اقسام گروه های گانگستری را به نمایش می گذارد که بععضی از آنها ماهیت ابرقهرمانی دارند و چیزی فراتر از یک گروه گانگستری هستند.

بی باک همچنین در هر قسمت خود یک صحنه تک برداشته اکشن طولانی مدت دارد که مو بر تن شما سیخ می کند. یکی از محبوب ترین سریال های عمرم. از دیدنش لذت ببرید. سریال در سایت های مختلف سینمایی ، نمرات بسیار بالایی را دریافت کرد که نشان می دهد در جلب نظر منتقدان نیز موفق عمل کرده است.

بی باک

 

گاتهام / Gotham

اگر به دنیای دی سی کامیکز علاقه دارید، این مجموعه پنج فصلی را اصلا از دست ندهید چون داستانش تمام در شهر گاتهام می گذرد. در حقیقت این سریال، داستان نوجوانی های بتمن و حضور کاپیتان جیمز گوردون جوان در شهر برای عضویت در اداره پلیساین شهر است.

اکثر شخصیت های منفی گاتهام را می توانید در این سریال در آغاز کار خود ببینید. این سریال بی اندازه خوش ساخت، در پنج فصل به بررسی گروه های مافیایی و ابرقهرمان های شرور گاتهام می پردازد که کاپیتان گوردون به مقابله با آنها خواهد پرداخت.

گاتهام از مجموعه های بسیار پرشخصیت است که از بتمن تا جوکر و از راس الغول تا پنگوئن در آن نقش کلیدی دارند. من که بی اندازه از تماشا کردنش لذت بردم.

گاتهام

 

پسرها / The Boys

این مجموعه فعلا تک فصلی را حتما ببینید چون در همین مدت کوتاه پخش شدنش سرو صدای زیادی برپا کرد. پسرها یک مجموعه فوق العاده تماشایی است که به بررسی دنیای جدید می پردازد.

دنیایی که در آن ابرقهرمان ها، به برندهای تجاری تبدیل شده اند که باید برای تماشای قهرمانی های آنها پول پرداخت کنید و در اینستاگرام و فضای مجازی دنبالشان کنید. می توانید با آنها سلفی بگیرید و لباس های آنها را با امضای خودشان بخرید. آنها در ظاهر ابرقهرمانند اما در باطن مشغول خوشی های خود و پول درآوردن هستند و این موضوع باعث شده تا یک مامور اخراجی سیا به دنبال زمین زدن آنها باشد.

این مجموعه هجویه بسیار مدرنی بر زندگی آمریکایی و مخصوصا آمریکای دوران ترامپ است. ابرقهرمان هایی که قرار بوده از مردم محافظت کنند، به راحتی آدم می کشند و حواسشان هست ردی از خود برجای نگذارند. این مجموعه درجه یک را با لذت تماشا کنید.

پسرها

 

دیگر انتخاب‌ها

انتخاب های فراوانی پیش روی شماست. می توانید مجموعه های زیر را هم ببینید: پانیشر ( در مجموعه سریال های اکشن این سریال فوق تماشایی را معرفی خواهم کرد)، واچمن(نگهبانان)، قدرت ها، اسمال ویل، سوپرگرل، بت وومن، مشت آهنی، جسیکا جونز، افسانه های فردا، لژیون( فوق العاده جذاب)، لوکاس کیج، مدافعان، صاعقه سیاه، دوم پاترول، قهرمانان، غیرانسان ها و ...

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه