ارسال به دیگران پرینت

اتریش محدودیت‌های کرونایی را کاهش می‌دهد

دولت محافظه‌کار اتریش قصد دارد از هفته آینده مجوز ازسرگیری فعالیت فروشگاه‌های این کشور را صادر کند و درعین حال بر استفاده شهروندان از ماسک‌های بهداشتی تاکید ویژه‌ای دارد.

اتریش محدودیت‌های کرونایی را کاهش می‌دهد

به گزارش روز دوشنبه خبرگزاری رویترز از وین، اتریش به مدت سه هفته در قرنطینه بود، به طوری که مدارس، رستوران ها، سالن های تئاتر و فروشگاه های غیرضروری در این کشور بسته و تجمعات مردمی ممنوع اعلام شد.

همچنین به شهروندان اتریشی توصیه شد در منزل بمانند و در صورت امکان از خانه کار کنند.

قرنطینه از شدت ابتلا به کرونا در اتریش تا حد زیادی کاسته و تعداد افراد پذیرفته شده در بیمارستان ها نیز متعادل شده است.

اما سباستین کورتس صدراعظم محافظه کار اتریش هفته گذشته اعلام کرد که ظرفیت بخش مراقبت های ویژه بیمارستان ها باید تا اواسط ماه آوریل (اواخر فروردین ماه) افزایش یابد.

کورتس در یک کنفرانس خبری گفت: بازگشایی ها گام به گام انجام می شود.

وی یادآور شد این واقعیت که اتریش سریع تر از کشورهای دیگر دست به کار شده، بدان معناست که اکنون در وضعیتی قرار دارد که می تواند فروشگاه ها را زودتر بازگشایی کند.

وی در عین حال تاکید کرد که درصورت افزایش شمار مبتلایان، دست به عصا راه می رود و تصمیمات اتخاذ شده در زمینه ازسرگیری فعالیت ها را به بعد موکول می کند.

صدراعظم اتریش گفت که اگر همه چیز خوب پیش رود، فعالیت فروشگاه های غیرضروری با مساحت کمتر از ۴۰۰ مترمربع و فروشگاه های مخصوص تاسیسات خانگی در روز ۱۴ آوریل (۲۶ فروردین) و همه فروشگاه ها، مراکز خرید و آرایشگاه ها در روز اول ماه می (۱۲ اردیبهشت) ازسرگرفته می شود.

در عین حال، مردم موظف هستند در فروشگاه های بازگشایی شده و در خیابان ها ماسک بزنند.

مقام های اتریش اعلام کردند که شمار بهبودیافتگان کرونا در روز یکشنبه از تعداد مبتلایان به کووید – ۱۹ در این کشور پیشی گرفته است.

براساس گزارش وزارت بهداشت اتریش، صبح روز یکشنبه تعداد موارد جدید مبتلایان به ویروس کرونا نسبت به روز شنبه ۲۷۰ نفر افزایش یافت، اما در این مدت تعداد بهبودیافتگان ۴۹۱ نفر بیشتر بود.

همچنین گفته می‌شود شمار روزانه مبتلایان به ویروس کرونا در اتریش در روزهای اخیر به طور قابل توجهی کاهش یافته است.  

اتریش چندی پیش اعلام کرد که به طور موقت پروازهایش به شمال ایتالیا و برخی دیگر مناطق ابتلا به ویروس در ایران و کره جنوبی را کاهش داده است و شرکت‌های هواپیمایی اتریش تا پنجم اردیبهشت ۹۹ پروازهایشان به چین را متوقف کرده‌اند.  

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه