ارسال به دیگران پرینت

مجازات سنگین پلیس نیوزیلند برای فردی که بیهوده در فروشگاه‌ها عطسه می‌کرد

روزنامه "استاف" نیوزیلند روز دوشنبه گزارش داد که پلیس این کشور فردی را که با سرفه و عطسه کردن در فروشگاه وانمود به ابتلا به بیماری کرونا می کرد ، روانه دادگاه و جریمه سنگین نقدی یک هزار دلار (نیوزیلند) نمود.

مجازات سنگین پلیس نیوزیلند برای فردی که بیهوده در فروشگاه‌ها عطسه می‌کرد

این گزارش به نقل از سخنگوی پلیس نیوزیلند حاکی است: پلیس شهر کرایست چرچ دیروز "ریموند گری کوومز" را در حالی دستگیر و دادگاهی و جریمه کرد که او با عطسه و سرفه کردن در سوپرمارکت این شهر و تهیه کلیپ تصویری از  این اقدام  و انتشار آن در شبکه های اجتماعی از جمله فیس بوک، موجب ایجاد ترس و وحشت زیاد در شهروندان این کشور شده بود.

این مقام پلیس به استاف گزارش داد: کوومز ۳۸ ساله که در عین حال با نوشیدنی های الکلی از حالت طبیعی خارج بود بعد از دستگیری، با اتهامات زیادی به صورت ویدئو کنفرانس در دادگاه کرایست چرچ حاضر شد چرا که جامعه نیوزیلند همچون همه کشورهای جهان در شرایط اضطراری ناشی از گسترش  کووید-۱۹ قرار دارد، بیماری که از علائم بارز آن سرفه و عطسه خشک است.

یک مقام دیگر پلیس  نیز در گفت وگو با این نشریه گفت : اتهامات اولیه او مردم آزاری و ایجاد مزاحمت در امور کارکنان بهداشت و درمان بود، اما اقدامات او در شرایط همه گیری این بیماری مرگبار به قدری انزجار آور بود که قاضی دادگاه امروز او را با اتهام اصلی نقض مقررات اجتماعی و وهن رفتارهای انسانی مجرم شناخت که تاوان چنین جرمی پرداخت یک هزار دلار (نیوزیلند) است.

 

 

قاضی "مک مِیکِن" رئیس دادگاه گفت : در شرایط که کشور در وضعیت بحرانی به سر می برد و مردم در رنج و عذاب فراوان قرار دارند، اقدام کوومز امری بسیار مجرمانه بوده و با هراس افکنی در میان مردم بر رنج های اجتماعی آنها به ویژه از طریق انتشار کلیپ تصویری در فیس بوک افزوده است.

این گزارش حاکی است که مجرم شب گذشته از کسانی که موجب رنجش آنها شده بود در فیس بوک عذرخواهی کرد.

گسترش جهانی ویروس کرونا موجب شد که شهروندان کشور نیوزیلند در قاره اقیانوسیه نیز به این بیماری مهلک گرفتار شود، اما دولت این کشور با تدابیری که تاکنون اندیشیده است به رغم ابتلای یک هزار و ۱۰۶ نفر به این ویروس، تا امروز دوشنبه فقط یک کشته داشته است.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه