ارسال به دیگران پرینت

دانشگاهی که آزمون جامع دکتری را تا آخر خرداد ۹۹ تعطیل کرد

براساس مصوبه شورای آموزشی دانشگاه خوارزمی، امتحان جامع دانشجویان دکتری تا آخر خرداد ۹۹ برگزار نمی شود. تصمیم‌­گیری برای تعیین زمان دقیق برگزاری آن در آینده انجام می ­شود.

دانشگاهی که آزمون جامع دکتری را تا آخر خرداد ۹۹ تعطیل کرد

شورای آموزشی دانشگاه خوارزمی برای دانشجویان کلیه مقاطع تحصیلی در ایام بیماری کرونا، تسهیلات آموزشی مصوب کرد که به شرح زیر است.

شرکت تمام دانشجویان در کلاس­های مجازی الزامی بوده و به مثابه کلاس حضوری است

دانشجویانی که در شرایط خاص حاکم بر دانشگاه ها در اثر بیماری کرونا، دچار مشکلات و مسائل آموزشی شوند، می­ توانند درخواست خود را به گروه ارائه کنند و در صورت تایید از سوی گروه و سپس دانشکده، جهت بررسی و تصمیم گیری به شورای آموزشی دانشگاه ارسال می شود. (با توجه به اینکه دانشگاه در جهت پیشبرد اهداف آموزشی دانشجویان بصورت مجازی است، درخواست های حذف ترم و ... صرفاً در صورت بودن دلیل موجه و شرایط خاص پیش از آمده از بیماری مطابق رویه ذکر شده بررسی خواهد شد).

تسهیلات خاص دانشجویان کارشناسی

تعداد دروس معرفی به استاد برای دانشجویان متضرر از شرایط حاضر به ۴ عدد با شرط موافقت گروه اضافه می­ شود. (بدیهی است که درس معرفی به استاد پس از اتمام نیمسال ۹۸۲ و پس از ثبت نمرات این نیمسال و در صورت باقیماندن حداکثر ۴ درس بصورت نظری و صرف نظر از تعداد واحدهای آن دروس قابل اخذ است).

دانشجویانی که ناشی از شرایط موجود دارای معدل ۱۱ در نیمسال دوم شوند، در نیمسال بعد می‌­توانند واحدها را بصورت کامل اخذ کنند ولی مشروطی در کارنامه آنها ثبت می ­شود.

در ارتباط با دروس عملی اخذ شده توسط دانشجویان که امکان برگزاری کلاس بصورت حضوری وجود ندارد پس از مشخص شدن زمان حضور دانشجویان در دانشگاه تصمیم گیری خواهد شد.

تسهیلات دانشجویان تحصیلات تکمیلی

دانشجویان ترم چهار ارشد می ­توانند تا آخر خرداد ۹۹ بدون مشکل آموزشی پروپوزال خود را در گروه و دانشکده تصویب کنند.

دانشجویانی که در سال گذشته (اسفند ماه ۹۸) شرایط دفاع را با تایید دانشکده داشته اند ولی موفق به دفاع نشده­اند می­توانند بدون پرداخت جریمه­ی اضافی تا آخر اردیبهشت ۹۹ از پایان نامه/رساله خود دفاع کنند.

دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری که آماده دفاع هستند می ­توانند بصورت نیمه حضوری دفاع کنند  به این ترتیب که استاد راهنما و داوران داخل بایستی حضور داشته باشند ولی داور خارجی می ­تواند بصورت مجازی در جلسه شرکت کند.

در صورت عدم امکان جلسه نیمه حضوری دفاع از پایان­نامه/رساله، برگزاری جلسه دفاع بصورت غیرحضوری نیز با تایید شورای گروه و دانشکده و با حفظ کامل قوانین دفاع و کیفیت لازم تحت نظارت معاون آموزشی دانشکده و حضور مدیر گروه  امکان­پذیر است.

 دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می ­توانند بصورت غیر حضوری نسبت به ارایه و دفاع پروپوزال اقدام کنند.

 امتحان جامع دانشجویان دکتری تا آخر خرداد ۹۹ برگزار نمی شود. تصمیم‌­گیری برای تعیین زمان دقیق برگزاری آن در آینده انجام می ­شود.

 در صورتی که بخاطر شرایط موجود، امتحان بسندگی زبان (انگلیسی و عربی) برگزار نگردد با تایید شورا، یک نوبت به سنوات مجاز آموزشی دانشجو اضافه می­‌شود.

سایر تسهیلات برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی در جلسات آتی شورای آموزشی دانشگاه بررسی خواهد شد.

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه