ارسال به دیگران پرینت

انگیزه‌دهی فضانوردان به افرادی که به دلیل کرونا ویروس در خانه مانده‌اند

فضانوردان مستقر در "ایستگاه فضایی بین‌المللی" تصاویری از فعالیت‌های ورزشی خود در فضا منتشر کردند تا به افرادی که به دلیل کرونا ویروس در قرنطینه هستند، انگیزه بدهند.

انگیزه‌دهی فضانوردان به افرادی که به دلیل کرونا ویروس در خانه مانده‌اند

 هم‌اکنون کرونا ویروس در اغلب کشورهای جهان شیوع پیدا کرده و سبب شده میلیاردها نفر از انسان‌ها در سراسر جهان در خانه بمانند.

این امر موجب شده مردم مجبور شوند برای انجام فعالیت‌های ورزشی و تناسب اندام خود راه‌های خلاقانه‌ای را به کار گیرند.

از آنجا که فضانوردان فعلی مستقر در فضا ماه‌هاست که در فضا و انزوا به سر می‌برند، به خوبی زمینی‌ها را درک می‌کنند و با انتشار تصاویر فعالیت‌های ورزشی خود به کمک آن‌ها آمده‌اند.

 این فضانوردان ویدئویی از ورزش کردن خود بر فراز ۲۵۰ مایلی زمین منتشر کردند.

در ایستگاه فضایی بین‌المللی تجهیزات ورزشی منحصر به فردی وجود دارد که می‌توان به وجود دمبل، یک تردمیل با طناب ورزشی و یک دوچرخه ثابت بدون صندلی و دسته اشاره کرد.

انگیزه‌دهی فضانورد

"جسیکا میر" تنها فضانورد زن فعلی مستقر در فضا در این ویدئو اظهار کرد، مطالعات نشان داده که ورزش نه تنها برای سلامتی جسم ضروری است، بلکه باید برای سلامتی روح نیز ورزش کرد.

در حال حاضر بیش از یک میلیون نفر در سراسر جهان به کرونا ویروس مبتلا شده‌اند و میزان مرگ‌ومیر بر اثر بیماری "کووید-۱۹" از ۵۵ هزار و هفتصد نفر تجاوز کرده است.

این ویروس سبب شده که حدود ۲۰ درصد جمعیت جهان در خانه‌های خود بمانند.

طی این دوران که اغلب مردم اضطراب دارند، بسیاری از آن‌ها به دنبال راه‌هایی برای کاهش استرس خود هستند. به همین دلیل ورزش کردن را انتخاب کرده اند.

ولی ورزش کردن در خانه دشواری‌های خاص خود را هم دارد.

جسیکا میر و تیم همکار او تصاویر ورزش کردن خود درون ایستگاه فضایی بین‌المللی را به اشتراک گذاشتند تا به مردم امید دهند.

ورزش کردن در فضا چالش‌های خاص خود را به همراه دارد ولی بدون ورزش کردن، فضانوردان تا ۱۵ درصد از حجم عضلات خود را از دست می‌دهند.

این  فضانوردان باید تمرینات قلبی و عروقی هم انجام دهند. این کار با استفاده از یک تردمیل کوچک یا دوچرخه ثابت انجام می‌شود. ولی طبیعتا این دستگاه‌ها با دستگاه‌هایی که در باشگاه‌ها می‌بینیم، متفاوت هستند.

انگیزه‌دهی فضانوردان به افرادی که به دلیل کرونا ویروس در خانه مانده‌اند (+عکس)

انگیزه‌دهی فضانوردان به افرادی که به دلیل کرونا ویروس در خانه مانده‌اند (+عکس)

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه