ارسال به دیگران پرینت

انتقاد روسیه از رویکرد سیاست‌زده آمریکا در شرایط بحران کرونا

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای، رویکرد آمریکا در عدم لغو تحریمها در شرایط مبارزه جهانی با ویروس کرونا را به باد انتقاد گرفت.

انتقاد روسیه از رویکرد سیاست‌زده آمریکا در شرایط بحران کرونا

 وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای خطاب به مجمع عمومی سازمان ملل متحد، از همه کشورهای جهان خواست از طریق همکاری نزدیک و پاسخ مناسب به ویروس کرونا، تلفات ناشی از این بیماری و همچنین تاثیر منفی آن بر اقتصاد جهان را کاهش دهند. 

 در این بیانیه آمده است؛ ما از کشورهای جهان می‌خواهیم با تلاش‌های هماهنگ پاسخی مناسب به این تهدید جهانی بدهند تا تلفات و تبعات ناشی از آن کاهش یابد.

روسیه تاکید کرده، براساس اصول همبستگی، مسکو به ارائه کمک‌های خود برای مقابله با کرونا و کشورهایی که نیاز به این کمکها داشته باشند ادامه خواهد داد. 

وزارت خارجه روسیه همچنین از بی ارادگی برخی بازیگران بین‌المللی برای لغو تحریمهای اقتصادی در بحبوحه این بحران جهانی شدیدا انتقاد کرده است. مسکو گفته، ما متاسف هستیم که حتی در مواجه با این تهدید سلامت جهانی، آنها از رویکردهای سیاست زده خود دست برنمی‌دارند. ما مطمئن هستیم که تلاش برای سیاسی کردن مباحث مربوط به این بیماری عفونی تاثیر منفی بر تلاشهای جهانی برای مهار این ویروس خواهد داشت.

روسیه و دیگر کشورهای جهان طی هفته های اخیر بارها از عدم لغو تحریمها از سوی آمریکا علیه کشورهایی که درگیر ویروس کرونا هستند انتقاد کرده و خواستار رفع تحریمهای برای افزایش توانایی کشورها در مبارزه با کرونا شده‌اند.

منبع : مشرق
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه