ارسال به دیگران پرینت

سوریه دستگاه تنفس مصنوعی ساخت

صنعت‌گران سوریه در شرایطی که این کشور طی یک دهه گذشته با تحریم‌های شکننده روبه رو بوده توانستند با اتکا به توان داخلی، نخستین دستگاه تنفس مصنوعی را تولید کنند.

سوریه دستگاه تنفس مصنوعی ساخت

روزنامه برخط الوطن سوریه روز شنبه نوشت: با ابتکار و تلاش بخش خصوصی برای اولین بار در این کشور دستگاه تنفس مصنوعی ساخته شد و این دستگاه مراحل آزمایشی خود را طی می‌کند.  

 «فارس الشحیایی» رئیس اتاق صنعت حلب سوریه در این باره  گفت: در پی شیوع ویروس کرونا و تحریم‌های اعمال شده از سوی غرب و نیاز کشور به دستگاه تنفس مصنوعی تصمیم گرفتیم تا یک تیم ویژه برای تولید این دستگاه تشکیل دهیم و با استفاده از تجربیات بومی از «الف» تا «ی » تجهیزات مورد نیاز برای ساخت این دستگاه را تولید کنیم. 

وی با یادآوری اینکه با آغاز بحران کرونا شعار ما این بود که " اگر نتوانیم دستگاه تنفس مصنوعی بومی تولید کنیم، سزاوار نیستیم که صنعتگر باشیم"، افزود: صنعتگران سوری با همکاری مهندسان پزشکی توانستند در کوتاهترین زمان نمونه اولیه این دستگاه را تولید کنند که در مرحله آزمایشی قرار دارد. 

رئیس اتاق صنعت شهر حلب سوریه توضیح داد: در مکانیزم پمپاژ هوای این دستگاه از برخی نوآوری‌های فنی بومی و برای سیستم کنترل نوآورانه آن که از طریق صفحه لمسی ویژه انجام می شود یک برنامه نویسی بومی استفاده شده است. 

الشحیایی افزود: تولید انبوه این دستگاه تنفس مصنوعی پس از موفقیت در مرحله آزمایشی آغاز خواهد شد و در مراکز درمانی سوریه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.  

بر اساس این گزارش، سوریه که در ۹ سال گذشته درگیر جنگ با تروریست‌ها و تحریم‌های اعمال شده از سوی غرب بوده است در شرایط کنونی که باید با ویروس کرونا مقابله کند به شدت به تجهیزات و لوازم پزشکی نیاز دارد.  

به نوشته الوطن تعداد دستگاه‌های تنفس مصنوعی در بیمارستان‌های سوریه از ۶۵۰ دستگاه تجاوز نمی‌کند و این کشور برای درمان بیماران کرونا به شدت به این نوع دستگاه نیاز دارد.  

بر اساس اعلام وزارت بهداشت سوریه تاکنون ۱۶ نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شدند.  

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه